Ráadásul egy olyan játékról beszélünk, ami mondhatni a Microsoft egyik belsős stúdiójában készül, miután már jó ideje lezárult a Bethesda anyacégének, a ZeniMax Mediának a felvásárlása…
Miért emeljük ezt ki? A válasz felettébb egyszerű: egy olyan játékról beszélünk, ami elvileg az Xbox Series (vagy legalábbis a Microsoft ökosziszémájának…) egyik húzócíme kellene, hogy legyen. Nem cross-gen játékról beszélünk, így nincsen az, hogy az Arkane Austin, ami ezt megelőzőleg a 2017-es Preyen dolgozott, egészen egyszerűen le volt közve teljesítménybelileg a lassan tíz éves hardver limitációi miatt…
Miről is beszélünk? Térjünk rá a lényegre. A Redfall hivatalos Twitterén olvashatjuk, hogy a Redfall az Xbox Series konzolokon csak a képminőséget előnyben részesítő Quality móddal fog megjelenni. Ez azt jelenti, hogy Xbox Series X-en 4K felbontás mellett 30 FPS frame rate-et, Xbox Series S-en pedig 1440p felbontás mllett másodpercenként harminc képkockát kapunk. Tehát kizárólag 30 FPS-sel lehet majd alig három hét múlva játszani konzolon a Redfallt, ugyanis abban a megjelenéskor nem lesz ott a 60 FPS-t biztosító, teljesítményre kihegyezett Performance mód, mivel ez egy későbbi, még meg sem határozott időpontban jön egy frissítéssel.
Ezzel az a baj, hogy 2020 vége óta már ipari standarddá vált, hogy ha egy játék PlayStation 5-re és Xbox Seriesre készült (natív port, nem pedig a PlayStation 4-es vagy Xbox One-os port visszamenőleges támogatására gondolunk), akkor abban mindig van lehetőség a képminőséget vagy a teljesítményt preferáló grafikus módot választani. Ez kimarad a Redfallból a megjelenéskor. Az Arkane Austin még azt sem mondhatja, hogy a PlayStation 5 miatt, mert annak portját már régebben töröltette a Microsoft. Csak nem minőségbeli vagy utómunkálatokkal kapcsolatos hiányosságok állnak fenn? A Digital Foundry-tól John Linneman a Twitteren kiemelte, hogy a 30 FPS nem biztos, hogy stabil, kifinomult élményt biztosít majd, ugyanis az Arkane-nek folyton problémája volt ezen a frame rate-en a képkockák időzítésével (tehát a frame pacing felettébb gyenge volt).
A Redfall május 2-án érkezik Xbox Seriesre, PC-re és Xbox Game Passra.
Forrás: WCCFTech