Nem mindenki hajlandó havi 8, mobilon 11 dollárt fizetni a Twitter Blue-ért, miután az új tulajdonos kidobta az eddig régi, hitelesítési rendszert.
Ma már mi is bármikor fellmehetünk a Twitterre és előfizethetünk ott a Twitter Blue-ra, ugyanis így juthatunk jelenleg hozzá a kék pipához a nevünk mellett. Ma már nem elismerés, vagy kiemelt szintű kegytárgy a pipa, ugyanis bárki megnyithatja a pénztárcáját a Twitter (X Corp.), Tesla és SpaceX vezérigazgaója előtt ennek érdekében. A felhasználók, akik a régi rendszert kedvelik, elindítottak egy hashtag-kampányt (#BlocktheBlueChecks), de erre Elon Musk és rajongói és rámásztak.
A Twitteren van egy tiltólista, a The Block List, egy automatizált app, amivel a nemkívánatos felhasználókat pillanat alatt le lehet tiltani. Ennek alkotója létrehozta a BlockTheBlue Twitter-fiókot, amivel fel akarja hívni a figyelmet azokra, akik inkább fizetnek a Twitter Blue-ért. Ezt Musk azóta felfüggesztette, holott annak kétszer több követője volt, mint ahányan előfizettek aznap a Twitter Blue-ra…. Ezután a Twitteren hirtelen egy olyan változás bukkant fel, ami a nem fizető felhasználóknak tiltja, hogy az előfizetők velük történő interakcióit látni lehessen, így a tömeges némítás és tiltás nem olyan egyszerű.
Ezek után már nem tudunk annyira meglepődni azon, amit Musk művelt: a Block the Blue kampány legnagyobb támogatói hirtelen kék pipát kaptak, azaz ő lényegében fizeti nekik a szolgáltatást, amit ők értelemszerűen nem kértek. Jelenleg kb. 600 ezer Twitter Blue előfizető van, úgyhogy a felhasználói bázist figyelembe véve nem olyan kiemelkedően magas a létszám, de ezt később, pár hónap múlva lesz érdemes megfiyelni, hogy miképp változik.
Eközben furcsaság, hogy Musk eltávolított két jelzőt a felhasználói fiókok közül, így az „államhoz köthető média”, illetve a „kormányzat által finanszírozott” jelzők eltűntek, ami például az NPR-t és a BBC-t érinti. 100-ból 37-en nem akarak fizetni, és 24-en ritkítják a hirdetések számát. Ez viszont már nevetséges!
Forrás: WCCFTech