Josh Sawyer szerint ez a két játék volt az, ahol a legtöbb kompromisszumot kellett meghoznia.
Sawyer a GDC kerekasztal-beszélgetéseinek egyikén vett részt, ahol több veterán RPG-tervező is képviseltette magát. A beszélgetés mögött a PC Gamer állt, és itt volt jelen Josh Sawyer is. Sok téma volt (az Elden Ring sikere miatt halott-e a BioWare-féle filmszerű RPG?), de a jelen esetünkben az a kérdés, hogy a tervezők szájízéhez képest mennyire jutottak közel a játékaikkal a műfaj rajongóinak igényeihez.
Sawyer nem mai gyerek a témában, ugyanis a Fallout: New Vegason a Pentinenten, az Alpha Protocolon, esetleg a két Pillars of Eternity-n dolgozott. (Ezek mind az Obsidian Entertainmentnél készültek.)
„1985 óta játszom a Dungeons & Dragonst, és azóta más asztali szerepjátékkal is játszottam. Amikor 1999-ben bejutottam a játékiparba, az első játék, amin dolgozhattam, az Icewind Dale volt, és úgy éreztem: „Ez az!”. Nagyon izgatott voltam. Őszintén szólva, azt kell mondanom, hogy a legkompromitáltabb, általam készített játéknak a Pillars of Eternity 1 és 2 tűnt, mert amikor visszatértem ehhez a formátumhoz, azt gondoltam, hogy „Ó, dolgoztam ezen a két [Icewind Dale] játékon, aztán dolgoztam a Neverwinter Nights 2-n, és most van egy csomó új ötletem, hogy hogyan csinálnám másképp, ha egyedül csinálnám.” De ezek közösségi finanszírozású játékok voltak, és a közönség azt mondta: „Nem, mi D&D-t akarunk, pontosan ugyanazt az élményt akarjuk, mint az Infinity Engine-t használó játékokban,” mondta Sawyer.
Az Icewind Dale és a folytatása az Infinity Engine-en számára egy lehetőség volt, hogy a D&D-s ötleteit a játékokba döntse, és később visszatért a felsőnézetes, csapatos, valós idejű-de-megállítható CRPG-khez a Pillars of Eternity-vel, ami 2012-ben majdnem 4 millió dollárt (ez akkoriban rekodnak számító összeg volt!) gyűjtött össze, és az is épp az Infinity Engine-es múlt előtt tisztelgett, és Sawyer szerint kötelessége volt a Pillars of Eternity kapcsán.
Szerinte a formátum fogja vissza a játékokat, amikre ma is büszke.
Forrás: PCGamer