Pedig a Metal Gear Solid 4: Sons of the Patriots tizenöt éve jelent meg; ennyit fejlődött a technológia két konzolgeneráció alatt!
Kojima Hideo hiába dolgozott a Snatcheren vagy a Policenautson, a legtöbben a Metal Gear miatt ismerik a japán zsenit. A játékok több dolgot is megjövendöltek: az információs kor bizonyos problémáit (Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty), Guantanamo Bay-t (Metal Gear Solid V: Ground Zeroes), és a nemzetközi konfliktusok ciklusainak megtörhetetlenségét (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain). Bár Kojima sci-fiként képzelte el a témákat, mégis sokszor elég ijesztően bekövetkezett, amiről a játékai beszéltek.
A Metal Gear Solid 4 teljesen érthetetlenül PlayStation 3-exkluzív a mai napig is (a Konami érthetetlen lépéseinek egyike…), és ebben egy korosabb Solid Snake-et irányíthatjuk 2014-ben. Egy polgárháborúban találja magát a magán katonai cégek (PMC-k = Private Military Companies) között: „A Metal Gear Solid 4 a proxy-háborúk és háborús gazdaságok következő generációját mutatja be, amelyet pilóta nélküli fegyverek és PMC-k folytatnak. Egy olyan jövőt, ahol a felek nem harcolnak közvetlenül egymás ellen, hanem drónok, proxy-katonák és vállalatok képviselik őket. Ebben a jövőben azok, akik fegyvereket adnak el vagy bérelnek, SOP-kat vezetnek be, hogy teljes mértékben átvegyék az irányítást a csatatér felett. Megjelenik a „fegyvermosás” fogalma is, amely lehetővé teszi a feleknek, hogy kibújjanak az SOP-ok alól. Az SOP-k visszaszorításával a csatatér is ellenőrizhetővé válik. A Metal Gear Solid 2 a digitális társadalom felébresztéseként szolgált, de az MGS4 a csatatér digitalizálásáról szól. Drónok, SOP-k, fegyverek személyi azonosítása, fegyvermosás stb. A huminttól a siginten át az osintig. Ez már nem sci-fi,” írta Kojima .
Egy kisebb magyarázat. Az SOP kifejezés nem a Standard Operating Procedure-t (katonai kifejezés, magyarul szabványos működési eljárást jelent), hanem a Sons of the Patriots kezelési rendszert jelenti, ami szabályozza, segíti, és irányítja a PMC-s katonákat. Snake a Metal Gear Solid 4-ben nem tudja a legyőzött katonák fegyvereit használja azok lekódolása miatt, de Drebin, a fegyverkereskedő az azonosító chipeket lecserélheti, hogy alkalmazhassuk a fegyvereket. A Humint a Human intelligence, az emberi intelligencia, tudás fogalmát takarja. A Sigint a Signals intelligence-et jelenti (hírszerzés a például rádión keresztül történő kommunikációba való belehallgatással). Az Osint pedig az open-source intelligence rövidítése: nyílt, bárki által elérhető forrásokból való információszerzést jelent.
Ijesztő, de igaza van.
Forrás: PCGamer