Komolyan, miért van az, hogy a legtöbb multiplatform AAA játék mostanában csapnivalóan jelenik meg?
Sőt, nem is kell, hogy multiplatform legyen, ugyanis legutóbb a The Last of Us Part I PC portja jött ki botrányosan gyenge állapotban. Ehhez csatlakozott a Star Wars Jedi: Survivor is. Elég a játék Steam-oldalára felnézni: a 2268 értékelés mindössze 35%-a pozitív, így a Respawn játéka a „többnyire negatív” (Mostly Negative) kategóriában van a Valve digitális felületén. Miért? Mert a játék alig játszható PC-n.
A német GameStar videója egy AMD Ryzen 9 5900X processzoron, egy GeForce RTX 4090 GPU-val, 32 GB RAM-mal futtatta a játékot 1440p-n, és ezzel a konfiggal nem tdja a 60 FPS-t tartani, miközben a VRAM-használat mértéke közel 20 GB. (HÚSZ gigabájt!!!) A CapFrameX segítségével megtudták, hogy a GPU alig félig van csak kihasználva a legújabb Nvidia-driver ellenére is! A konzolos verzió esetében a PlayStation 5 változat a Performance módon gyakran romló frame rate-et mutat fel.
Sajnos a site nincs egyedül. A PCMRace így írt az új Respawn-játékról: „Az optimalizálás sajnos PC-n egyszerűen csak egy rakás szerencsétlenség. Egy Ryzen 9 5950X, 32 GB RAM és egy RTX 3080 Ti mellett a játék legjobb esetben is alig 30-40 FPS-sel fut. A probléma, hasonlóan más címekhez (Hogwarts Legacy) az, hogy a 12 GB VRAM nem elég a 4K-s játékhoz, ami miatt a frame rate bizonyos területeken 20 FPS-re vagy az alá esik, vagyis játszhatatlanná válik. Egy adott résznél 1440p-re kellett csökkentenem a felbontást, vagy Low-Medium-ra kellett csökkentenem a részletességet, mert a VRAM hiánya miatt a játék semmiképp sem ment 15 FPS fölé.”
A PC Gamer egy RTX 2080 Superen futtatta, és Koboh nyílt világú részein 35 FPS fölé nem ment az új Star Wars-játék, aminek Nvidia DLSS-támogatása sincs, ugyanis a Respawn itt az AMD-vel állapodott meg (ezért van benne FSR 2, de ott elmosott a kép, főleg a karakterek arcain látható). Az Electronic Arts pedig már megígérte a Twitteren, hogy heteken át hibajívítások jönnek. A Dead Space Remake szaggatott, és a Wild Hearts is technológiailag küszködött.
Kegyelemdöfés: a Digital Foundry szerkesztője, Alex Battaglia „Fisher-Price DRM-nek” nevezte feltehetőleg a Denuvót, miután KÉT eltérő PC-n futtatni túl sok volt a Star Wars Jedi: Survivornek. Ez szánalmas…
Forrás: WCCFTech