A franchise legújabb részében, a Ratchet & Clank: Rift Apartban kilenc helyen felbukkanó plüssállat mögött egy megható történet van.
A Craiggerbear állatkát több bolygón is látni lehetett a PlayStation 5-exkluzív játékban (ritkaság ma már az, hogy a Sony egy PS5-ös játékot ott hagy a konzolján), de eddig nem tudtuk pontosan, hogy az Insomniac Games miért is tette be őket. Ezt a csendet a stúdió megtörte, ugyanis egy blogposztban megismerhettük a háttértörténetet. Az egész tisztelgés Craig Goodman, egy technikai művész előtt, aki 2019-ben, egészségügyi komplikációk következtében elhunyt (sajnos legyőzte a rák).
Tizenöt éven át dolgozott a stúdióban (és már az első Ratchet & Clank esetében is jelen volt) a Song of the Deeptől a Marvel’s Spider-Manig. Craig és felesége, Julianna egy kezelés során egy kórházi plüssmackót találtak. Varratokat adtak hozzá, illetve a mellkasára varrtak egy szívet. Ebből jött létre a Craiggerbear, amit Craig a gyerekire hagyott egyfajta emlékeztetőképp, ugyanis nagyon szerette őket és feleségét.
Az Insomniac Games először úgy emlékezett volt dolgozójára, hogy a Ratchet & Clank: Rift Apartban több Craiggerbear bukkant fel, de néhány évvel később visszatértek a „műtött medvéhez”: a Sony hűségprogramjában, a PlayStation Starsban hatot találhatunk belőle május 31-éig. Természetesen digitális formában (és a Sony régebben kézzel-lábbal védte ezeket: nem NFT-kről van szó, de a céget ismerve majd ez is megvalósul…). A Sony Interactive Entertainment adományozni fog a Starlight Foundationnek is. Ez egy non-profit alapítvány, ami a kiskorúaknak az alapvető kezelésekben nyújt segítő kezet, és a Goodman-család választotta ki őket.
„Craig megállíthatatlan energiát vitt bele mindenbe, amit csinált. Szó szerint érezni lehetett, ahogyan az izgalom árad belőle, miközben olyan kihívásoknak nézett elébe, amelyeket a legtöbben lehetetlennek tartottak megoldani. Lényegében ő teremtette meg a technikai művész szerepét itt az Insomniacnál rendkívüli művészi és technikai képességei révén. Mégis, amire a legjobban emlékszem, az az volt, ahogyan naponta örömet árasztott fertőző mosolyával és fáradhatatlanul pozitív hozzáállásával. A világ összeomolhatott, de Craig rendületlenül a jóra koncentrált, és segített másoknak is meglátni azt. Ráadásul hihetetlenül önzetlen volt, mindig másokat helyezett előtérbe – még akkor is, amikor a rák elleni küzdelem utolsó szakaszában volt. Craig valóban megtestesítette az Insomniac vízióját: tartós és pozitív hatást gyakorolni mások életére,” emlékezett meg róla Ted Price, az Insomniac Games alapítója és elnöke.
Becsületes látni, ahogy a stúdiók gyakran megemlékeznek elhunyt kollégáikról.
Forrás: PSL