Igen, RPG! Az id Software IP-jének volt egy kisebb szokatlan kitérője, amire érdemes visszaemlékezni.
2005-ben jelent meg a DOOM RPG az akkori mobiltelefonokra. Érthető, hogy a játék miért született: akkoriban a kissé horror stílusban hajló Doom 3-nak nagy hírneve volt, és John Carmackék megmutatták, hogy az id Tech 4 engine (amit a Doom 3 használt először) mennyire ütős lett. A mobilosokat sem akarták Doomguy (avagy Doom Guy) nélkül hagyni. Ennek eredménye lett a kizárólag lövöldözés helyét kissé RPG-s elemekkel tervező DOOM RPG, amikor még nem volt holmi iPhone sem a piacon. Mivel akkora sikert aratott a játék (amiből tavaly egy csapat megvalósította a PC portot közel tizenhét évvel az eredeti megjelenés után), természetes volt, hogy készült egy folytatás belőle.
A Gen.Inc. állt a DOOM RPG PC-s átirata mögött, és most a 2010-ben megjelent második részt is áthozták, és a Doomworldön meg is találhatjuk a második rész kódvisszafejtett változatát. Kicsit persze dolgozni kell azon, hogy működésre tudjuk bírni. Fel kell telepíteni az OpenAL 1,1-et, és a DOOM 2 RPG iOS-es, .ipa kiterjesztésű fájljára is szükségünk lesz. Ezt pedig az Internet Archive-on fellelhetjük. Mivel a játék a modern iOS-en nem futna (holott még mindig meg lehet az Apple App Store-on találni), így abandonware-nek mondhatjuk a játékot.
A PC-s port természetesen maga mögött hagyta az érintőképernyős irányítást, így helyette az egeret és a billentyűzetet kell használni. Eleinte kissé szokatlannak hat, mert egy dungeon cravlwer műfajú játékról van szó, nem pedig egy FPS-ről, de egyedi élményt kapunk egy ismert franchise-ból, csak egy kissé más irányt követve. (Sokkal nagyobb eltérés, mint amit a Quake III Arena PS2-es portja, a Quake III Revolution mutatott a maga… sztorijával, mert olyasmi is volt neki.)
Mihez kezd ezek után a Gen.Inc? Le fogják zárni a trilógiát, ha az eddigieket követik, és mivel már posztoltak egy képet róla, utaltak arra, hogy a Wolfenstein RPG-t is áthozzák PC-re. Olyan is volt.
Forrás: PCGamer