Hiába fogyott kevesebb a hybrid platformból mint egy éve, a japán cég egyszerűen nem hajlandó csökkenteni a konzol árát, holott ez lenne a legcélszerűbb a nagyobb közösség elérésé céljából.
A március 31-ével befejeződött üzleti évben a Nintendo Switchből 17,97 millió példányt értékesített a Nintendo. Elsőre nem hangzik rosszul, de az ezt megelőző üzleti évhez képest 22,1%-os csökkenésről kell beszámolnunk. Részben érthető, mivel a Nintendo Switch idén már hat éve, hogy kapható, és egy konzolgeneráció általában 6-7 évig szokott tartani, és a vége felé minden esetben elkezd csökkenni az eladás, amit például az árcsökkentés részben meg tudna akadályozni.
Csakhogy a Nintendo erről hallani sem akar. Furukawa Shuntaro, a nagy N elnöke elismerte, hogy a 2023 április-2024 március időszakra kitűzött 15 milliós eladási cél nem lesz egy könnyen elérhető eredmény, és nem fognak árat csökkenteni: „Ami a hardvert illeti, egyes anyagok árai csökkentek, de az általános költségek továbbra is magasak. Továbbra is figyelembe kell vennünk az olyan tényezők hatását, mint az infláció és a devizaárfolyamok. Az előző pénzügyi év során ezek nagy hatással voltak a termelésre, ezért gondoskodunk arról, hogy az alkatrészbeszerzés eléggé előre történjen, hogy biztosítsunk a stabil gyártást. Még ha a nyersanyagárak csökkennek is, időbe telik, amíg ez a gyártási költségekben is megjelenik. Jelenleg nem tervezzük, hogy ebben a pénzügyi évben csökkentsük hardvereszközeink árát. Másrészt, bár nem tervezünk áremelést sem, a yen továbbra is gyenge, a beszerzési költségek pedig továbbra is magasak, így továbbra is gondosan figyelemmel kísérjük a helyzetet,” mondta Furukawa.
Szó esett arról is, hogy a tegnap megjelent The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is beszállt a 70 dolláros játékok közé, de ez nem lesz innentől minden saját fejlesztésű játékukra érvényes árazás: „Ami a szoftverek árát illeti, a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom javasolt kiskereskedelmi ára tíz dollárral magasabb az Egyesült Államokban az elődénél, de ez nem jelzi a szoftvereink árának általános emelkedését. A mi megközelítésünk az, hogy egy termék megfelelő árát eseti alapon határozzuk meg. Való igaz, hogy a fejlesztési költségek emelkednek a tartalom nagyobb terjedelme és az online játék támogatásához szükséges fejlettebb technológia követelménye miatt, így az új címeink árazását a jövőben is alaposan mérlegelni fogjuk.”
No comment.
Forrás: VGC