Ha már a… paplangyűrés utáni kommenteken kínunkban felszisszentünk (erről korábban írtunk), legalább másban igyekeznie kell Todd Howard új játékának, hogy az valóban emlékezetes, és remélhetőleg minőségi legyen…
A Starfield az Xbox és a Microsoft idei fontos játéka lesz. A Fallout és a The Elder Scrolls stílusa bár érződik a Bethesda Game Studios (BGS) IP-jén, a harcok tekintetében jelentős változásról van szó, és ez valószínűleg házon belüli segítség jóvoltából valósult meg, ugyanis az id Software szintén a ZeniMax Mediához tartozik, és ől mostanában nem nagyon közlik nyilvánosan, hogy mit fejlesztenek (a DOOM Eternalt befejezettnek tekintik). A játékmenetes videóban, amit nemrég megmutatott a Microsoft, feltűnhetett, hogy a harcok benne gyorsak és dinamikusak voltak, pláne akkor, ha a régebbi BGS-játékokkal hasonlítjuk össze a Starfieldet.
A fedezékbe csúszás, a gránát hajítása, a jetpack alkalmazása, ezeket, vagy ezek franchise-hoz passzoló megfelelőit nem láthatuk a The Elder Scrolls V: Skyrimben vagy a Fallout 4-ben. Ezek a cselekedetek a Starfieldben erősen arra hajaznak, amit az id Software hozott össze korábban. Elvégre ez a csapat indította útnak a Wolfensteint, a DOOMot vagy a Quake-et. Főleg a Quake növelte meg a játékok tempóját, és ez a 2016-os DOOMban és a 2020-as DOOM Eternalban is érzékelhető volt.
Az id Software Starfieldes érintettsége pletykaként a 4chanen bukkant fel.
Howard a „Fallout 4 – A játékos szabadsága egy nyílt világban” című videóban mondta, hogy a Fallout 4 egy modern FPS-nek hat, mert a lövöldözési mechanizmusokat teljesen újraalkották, és ebben a folyamatban a John Carmack alapította stúdió is segédkezett. Ezért szerinte kifinomult, reszponzív fegyveres harcok voltak belső és külső nézetben egyaránt, és mivel továbbra is azonos körökben mozog a BGS és az id Software, talán a Microsoft is besegíthetett a folyamatokba…
A Starfield szeptember hatodikán jelenik meg Xbox Seriesre és PC-re, de az Xbox Game Passon is ott lesz a kezdetektől.
Forrás: GameRant