Nem kell feltételes módot használni, nem kell azt írni, hogy fontolgatja a japán kiadó. Nem, mondjuk ki: ők is feljebb fogják tolni az új játékaik árát.
A legutóbb már a Nintendo is megtette, hogy az eddigi hatvan helyett hetven dolláros áron adott ki egy játékot (a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdomról van szó, és a nagy N erősen ismételgette, hogy játékonként döntenek arról, hogy mit fognak drágábban értékesíteni…), és mivel a Square Enix is már a 70 dolláros árral hozta ki több játékát is (sőt, még a PC-s verziók esetében is volt képük megtenni, holott azokat már agyonnyomják a felesleges, és gyakran el sem távolított Denuvóval), nem csoda, hogy a SEGA is követni fogja a többiek példáját.
„A globális piacon a konzolokra szánt AAA játékcímeket évek óta 59,99 dollárért árulják, de az elmúlt évben megjelentek a 69,99 dollárért árult címek is. Szeretnénk felülvizsgálni az árnövekedéssel arányosnak tartott címek árait, miközben a piaci viszonyokat is szem előtt tartjuk,” mondta a SEGA a pénzügyi jelentésük során. Blablabla, nem vizsgálnak semmit, hanem árat emeltek. Múlt időben. Pont.
2020 augusztusában a meg nem lepő módon mohó Take-Two kezdte ezt, amikor a kurrens-gen NBA 2K21 szerencsejátékot (MyTeam), felületesen vizsgálva pedig kosárlabda-játékot 60 helyett 70 dollárért értékesítette. Ezt a trendet aztán rögtön követte a Sony is (errefelé 70 helyett 80 euróért értékesítik a PlayStation 5-ös játékokat!), továbbá az Activision Blizzard is belépett ebbe a sorba. Majd jött az Electronic Arts és a Square Enix is, aztán májusban a Nintendo mellett a Microsoft is meglépte az áremelést a Redfallal.
A SEGA legutóbbi nagyobb játéka még régi árazással jött ki (Sonic Frontiers: 2023 márciusának végéig 3,2 millió példány fogyott belőle), júniusban jön a Sonic Origins Plus és az Etrian Odyssey Origins Collection, nyáron pedig a Samba de Amigo Party Central. Szinte fix, hogy ezek közül az egyik már drágábban jut el a boltokba.
Forrás: VGC