Továbbá egy Európai Uniós hivatalnok szerint az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatala (CMA) túlbecsülte a Microsoft piaci részesedését a felhős játékok piacán.
A CNBC-től Andrew Ross Sorkin a Squawk Box című műsorban interjút készített Satya Nadellával, a Microsoft vezérigazgatójával. (Hozzátennénk, hogy ez akkor történt, hogy az Európai Bizottság elfogadta a cég 68,7 milliárd dolláros tranzakcióját az Activision Blizzard King felvásárlására). Eleinte az OpenAI-ról és az alkotásra képes (generatív) mesterséges intelligenciáról volt szó (a Microsoftnak befektetése van az OpenAI-ba), végül átterelődött a szó a játékkiadó felvásárlására, amit a CMA továbbra is akadályoz.
„Nézze, az üzlet alapvető logikája, amely nagyobb versenyt és több lehetőséget biztosít a kiadók és a játékosok számára, még mindig érvényes, úgyhogy ami engem illet, folytatjuk. Várjuk, hogy az Európai Unió hogyan dönt. Van egy folyamatunk; nyilvánvalóan tiszteletben tartjuk az Egyesült Királyság és a CMA szuverenitását, hogy eldöntse, mi a jó abban az országban. Bizonyos értelemben ez a legversenypártibb dolog, amit valaha láttam. Bizonyos értelemben kihasználja egy nagyvállalat azon képességét, hogy fennmaradjon, és nagyobb versenyt, valamint – úgy gondolom – fogyasztói többletet vezessen be. Ha az érték a cél, a nagyobb verseny a cél, és a kis kiadók előnye a cél, akkor ez minden szempontból megfelel, úgyhogy nagyon meglepődtem,” mondta Nadella, aki türelemre intette Sorkint, miután felvetette, hogy a Microsoft esetleg nem értékesíti az Activision Blizzard King játékait, ha engedélyt kap a bekebelezésre. Szóval nem utasította el rögtön…
A Financial Times számolt be arról, amit az EU-s hivatlnok mondott. Amikor 2020 augusztusában a korábban xCloud néven futó szolgáltatást bejelentette a Microsoft az Xbox Game Pass Ultimate-előfizetőknek, bónuszként lett bejelentve, de az ezen a szinten előfizetőknek jelentős része csak egyszer, kétszer próbálta ki a felhős játékot (ez hazánkban is elérhető), mert nekik helyileg rendelkezésre állt a játékkönyvtár. Van, ahol nem is lehet a felhőből játszani. A Microsoft sosem közölte, hogy a Game Pass-előfizetők közül mennyi van az Ultimate szinten. Tavaly januárban közölte a redmondi cég, hogy elérte a 25 milliót.
Az európai gazdasági övezetben a felhős játékok kb. 300 millió eurós piacnak felelnek meg, ami a konzolos 6 milliárd euróhoz képest elenyésző, de ha a Microsoft zöld utat kap a felvásárlásra, akkor a tíz éves felhős megállapodások erősítenének a helyzeten…