Six Days in Fallujah: végre tudjuk, mikor érkezik – már nem kell sokat aludni! [VIDEO]

A hányattatott sorsú, procedurálisan generált taktikai lövöldözős játék, a Six Days in Fallujah még ebben a hónapban megjelenik a Steamen.

 

 

Alig hisszük el, de igaz! A Six Days in Fallujah, a vitatott taktikai lövöldözős videójáték, amely a majdnem 20 évvel ezelőtti iraki háború egyik legvéresebb hadműveletében játszódik, szerdán meglepetésszerű indulási dátumot kapott: június 22-én érkezik. Ez egy korai hozzáférésű kiadás Windows PC-re a Steamen keresztül. A június 22-i megjelenés négy kooperatív négyjátékos küldetést tartalmaz majd.

„Ezek a küldetések olyan városi térképeken játszódnak, amelyek minden egyes játék során procedurálisan generálódnak, hogy a korlátlan újrajátszhatóság mellett újrateremtsék a harcok bizonytalanságát” – áll a fejlesztő Highwire Games és a kiadó Victura közleményében.

A szerdán kiadott trailer a Six Days in Fallujah játékmenetét illusztrálja. Ráadásul olyan amerikai katonák szinkronhangjaival, akik ott harcoltak. A trailer megjegyzi, hogy az általa bemutatott hadművelet – a második fallúdzsai csata 2004 novemberében – „a legnagyobb városi támadás volt 1968 óta”. (Az észak-vietnami hadsereg abban az évben indította a hírhedt Tet-offenzívát.)

A játékosok „kooperatív módon játszhatnak majd a koalíciós erők mellett harcoló különleges műveleti vagy iraki katonák szerepében, és a játékosok a csata előrehaladtával elkezdenek találkozni civilekkel” – áll a Victura közleményében. A korai hozzáférés időszakában további kooperatív küldetéseket terveznek. Köztük „a Fallúdzsa második csatájának valós történeteit felelevenítő sztorikampány küldetéseket a koalíciós erők és az iraki civilek szemszögéből”.

Nyilvánvaló, hogy nem csak sok iraki civil halt meg az ajtó-ablak harcokban (a Nemzetközi Vöröskereszt 800-at számolt). A hadművelet máig traumatizál sok amerikai katonát és tengerészgyalogost, akik túlélték. A Six Days in Fallujah-t még 2009-ben jelentették be az Atomic Games és a Konami együttműködéseként.

A mainstream média azonnal és keményen kritizálta, ami miatt a Konami kiszállt a projektből, az Atomic Games pedig két évvel később csődbe ment.

A Highwire Games 2021-ben vette fel a projektet. A stúdiót Jaime Griesemer, a Halo és az Infamous franchise játéktervezője alapította. A Highwire fejlesztői között van még Jared Noftle, az Airtight Games (Murdered: Soul Suspect, Dark Void) társalapítója. Továbbá Marty O’Donnell, a Halo és a Destiny franchise audiorendezője és zeneszerzője. Valamint a Bungie több korábbi design igazgatója, karakter-, jármű- és fegyvertervezője.

A Victurát Peter Tamte, a Bungie Studios korábbi alelnöke alapította, aki a Six Days in Fallujah eredeti változatában is részt vett.

Forrás: PC Gamer, YouTube

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu