Mivel az első részben is emlékezetes humorral futhattunk össze, a folytatás számára magas a léc.
A sztori egyes részei, az utalások, illetve a környezeten keresztül is poénos tudott lenni „a nem-Fallout”, amin a Fallout két vezéregyénisége dolgozott. Az első The Outer Worlds alapjában véve a sci-fi műfaj eőtt tiszteleg, és a világa, a Halcyon naprendszer is sok helyről merített. Firefly, Futurama, Rick and Morty, Star Wars, de magából a Falloutból is átvett egy-két elképzelést, nem beszélve a sok burkolt utalásról. A folytatásnak tovább kellene folytatni a sci-fi hivatkozásokat, mert a műfajban rengeteg dolog történt az első rész megjelenése óta, és ha az Obsidian Entertainment, a játék fejlesztői figyelemmel követték az eseményeket, a The Outer Worlds 2-n ezt érzékelhetjük majd.
A „buta végigjátszás”, ami a Falloutban is jelen volt (pláne az Obsidian által fejlesztett Fallout: New Vegasban), ne maradjon ki. Ez a kifejezés a korai Fallout részek óta van jelen, és azt jelenti, hogy karakterünk bizonyos képességei eléggé alacsonyak, és így bizonyos dialógusok megnyílnak, nem egyszer poénos eredményekhez vezetve. Az új helyszínek a The Outer Worlds 2-ben további lehetőségeket biztosíthatnak a humorban, és így tény, hogy új karakterek és frakciók is jönni fognak, az első rész kedvenceinek is érdemes lenne visszatérni pláne akkor, ha belegondolunk, hogy a The Outer Worlds környezete igazán depresszív tud lenni, és emiatt van kiemelt szerepe a karakterek humorának, és ezért a karakterek teljesítménye a folytatásban magas szintet kell, hogy megüssenek.
A tudományos fegyverek is hasonló törődést kell, hogy kapjanak. A The Outer Worldsben nem voltak erősek, de a szórakoztató és poénos hatásuk miatt egy-két vicces pillanatot mindenféleképpen okoztak a játékosoknak. Ezt sem hagyhatja figyelmen kívül az Obsidian, akik tehát eléggé magasra tették a lécet az első résszel. Még nem tudjuk, hogy a The Outer Worlds 2 magasabbra tudja-e emelni azt.
Forrás: GameRant