A 2015-ben kiadott Fallout 4-ben a Commonwealth (nemzetközösség) települései nem tűntek kifejezetten jó állapotúnak, és erről a Bethesda Game Studiosnak nem kellene elfeledkeznie.
A poszt-apokaliptikus játékban a Fallout idősíkján bekövetkezett nagy háború óta 200 év telt el, mire eljutunk a Fallout 4 eseményeihez. A franchise korábbi részeiben több helyszín is viszonylag szépen renoválva lett (például a The Strip a Fallout: New Vegasban), holott azok korábban játszódó felvonások voltak. A Fallout 4-ben a Commonwealth állapota ehhez képest lepukkant volt, főleg a játékban található Boston esetében tűnt úgy, hogy mintha leálltak volna a helyreállítások, de például a The Institute a fejlődésre és a technológiai előrelépésekre utalt…
Az új-kaliforniai régió, ahol az első két Fallout játszódott (és a Fallout: New Vegasban az egyik frakció épp az Új-kaliforniai Köztársaság, azaz az NCR = New California Republic volt), ég és föld szintet mutat. Működőképes kormány és gazdaság, ami a mezőgazdaságra és a gyártásra építkezik, holott a háttérsztori szerint épp az Egyesült Államok nyugati partja sokkal nagyobb károkat szenvedett el. A Bethesda úgy tudná áthidalni a technológiai és a hangnembeli eltéréseket a játékok és régiók között, ha a települések funkcióit is kinézetit átgondolja: lehetne arra is helyezni a hangsúlyt, hogy a már folyamatban levő fejlődéshez járulnak hozzá attól függően, hogy hol játszódik a játék.
A települések kinézete tükrözné a nagy háború óta eltelt éveket, és összefüggőbb lenne a Fallout 5 világa ennek következtében, mert kétszáz év után nem mindig célszerű, ha a Mad Max-filmek stílusa köszönne még mindig vissza. A poszt-apokaliptikus világ érthető, ha károkat okoz, de az eltelt idő lehetséges pozitív hatását érzékeltetni kell, és ezt a játékmenetben is alkalmazhatná a Bethesda Game Studios, hiszen összefüggőbb hangulatot és nagyobb játékteret lehetne biztosítani.
A Fallout 5 egyszer el fog készülni, de Todd Howardék először a Starfieldet adják ki, majd utána a The Elder Scrolls VI-on dolgoznak…
Forrás: GameRant