Megújult a klasszikus! Húsz év után egérrel is élvezhető a Prince of Persia: The Two Thrones!

A rajongók örömére a Prince of Persia: The Two Thrones, a legendás Ubisoft trilógia utolsó része, végre kijavított hibákkal és modern támogatásokkal tér vissza. Egy szorgos moddernek köszönhetően immár két évtizeddel a kiadása után is játszható a játék.

 

A Prince of Persia trilógia a Ubisoft kezei alatt igazi kultklasszikussá vált, az emlékezetes pillanatok és a nosztalgia ereje miatt. A Prince of Persia: The Two Thrones a trilógia befejező része volt, és bár a játékot széles körben méltatták, rengeteg hibával is küzdött, amelyek megakadályozták a megfelelő játékélményt.

A játék hosszú ideig szenvedett a bosszantó hibáktól, a rossz egérkezeléstől és a számtalan hanyag kamera mozgástól, amelyeket az Ubisoft sosem javított ki. Az új javítás a legtöbb problémát orvosolja, és lehetővé teszi a DirectX 11, a 4x MSAA és a 4K monitorok támogatását is.

A javítást készítő modder, aki DawidFreeman néven fut a Nexus Mods-on, megoldotta azt a bosszantó problémát, amelyet az egér és billentyűzet használó játékosok szembesültek. A játék egérhalott zóna problémával küzdött, amely lehetetlenné tette a navigálást bármely más irányban, mint az x és y tengelyek. Ez azért volt, mert a játék a játékvezérlő analóg emulációt használta az egérmozgásra, ami a mod szerzője szerint nem igazán alkalmas egy PC-s portra.

DawidFreeman a DgVoodoo wrappert is felhasználta a játék DirectX 11-re történő átalakításához, és bevezetett egy 60 fps zárat, hogy megakadályozza további fizikai és grafikai problémákat. Ez lehetővé tette számára, hogy eltávolítsa az eredeti kód hibás MSAA-ját, és erőltessen 4x MSAA-t, valamint támogassa a szélesvásznú és 4K felbontást, anélkül, hogy a felhasználóknak .ini fájlokkal kellene bajlódniuk.

A javítás 1.4-es verziójával a szerző sikerült kijavítani a hírhedt ugródeszka hibát is. Ez a hiba azt okozta, hogy a Herceg csúszott, ahelyett, hogy ugrana az ugródeszkákról a rejtvényben, ami őrületbe kergette a játékosokat.

Mivel az Ubisoft nem nyitotta meg a játékot, így a nem hivatalos javítások hatékonysága valamelyest korlátozott marad. „Az Ubisoft emberei nagyon furcsa módon döntöttek a kamera egy részének merev kódolása mellett, amit nagyon nehéz javítani forráskód nélkül. Az eredeti verzióban csak az x vagy y tengelyen lehet mozgatni a kamerát (NEM VOLT ÁTLÓS TÁMOGATÁS), ami szinte lehetetlenné tette a játékot egérrel játszani. Szerencsére sikerült ezt a problémát megoldanom.” – nyilatkozta a mod készítője.

A játékosok hosszú ideje tisztában voltak ezekkel a hibákkal, és sokan feltételezték, hogy a probléma valószínűleg az egér érzékenységével vagy a kamera beállításaival van. Időbe telt, mire kiderült, hogy a probléma valójában magával a játékkal van. Ez az első alkalom, hogy valaki ténylegesen megoldást talált ezekre a problémákra az összes év alatt.

Talán ez a húsz év után ismét felfedezett klasszikus kedvezőbb PC-s fogadtatásra lel, mint a nemrég bejelentett, új Prince of Persia: The Lost Crown.

Forrás: Notebookcheck

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu