Az évek során a Diablo III egy nagyon kifinomult játékká vált. Most sok Diablo IV játékos fájdalmasan hiányolja néhány kényelmesebb funkcióját.
Tény, hogy a Diablo IV a megjelenéskor sokkal kifinomultabb játék, mint a Diablo III volt a zűrös induláskor. Ám a játékosok mégis hiányolják a Blizzard új címének egyik kényelmes funkcióját. A játék kiábrándító kincses goblinjaitól kezdve a Legendary Powers működésének módjáig az Aspect rendszeren keresztül, számos példa van arra, hogy a rajongók úgy érzik, a harmadik rész jobb megközelítéssel rendelkezett. Szerencsére a fejlesztők a Campfire Chat során megmutatták, hogy hajlandóak meghallgatni a Diablo közösséget, és engednek a legtöbb követelésüknek.
A Diablo IV első szezonja július közepén kezdődik, a játékosok pedig megkapják az első adag javítást, amelynek célja a játék jobbá tétele.
A játékosok várhatóan minden szezonban új karaktereket készítenek. Ám egyesek abban reménykednek, hogy a Blizzard újragondolja a Diablo III Rebirth funkciójának bevezetését. A legnagyobb probléma továbbra is a pillanatnyi játékmenetet körülvevő rendszerek kényelmi szempontjainak hiánya.
A kényelem növelésének tisztességes módja az lenne, ha egy másik szeretett funkciót vennének át a Diablo III-ból. Delling_Rembran nyitott egy egyszerű szálat a hivatalos Diablo IV subredditen. Megmutatta, hogy a játékosok fájdalmasan hiányolják a zsákmánygyűjtő háziállatokat az előző játékból. Ennek a funkciónak a kezdeti iterációja a Puzzle Ring formájában jelent meg. Ez egy kincses goblin kegyencet adott a játékosoknak, aki szemét tárgyakat és aranyat gyűjtött össze a földről, mielőtt Rare vagy Legendary-ként kiköpte volna. Azóta a rendszer számos különböző háziállattal bővült. Mára a Diablo III végjátékának egyik alapelemévé vált.
Persze lehet érvelni amellett, hogy a játék túl kényelmessé tétele elveszi a Diablo IV vonzerejének egy részét.
Ám a játék számos minőségi funkciójának hiánya azt a benyomást kelti, hogy a játékrendszerek nem működnek harmóniában. Az olyan javasolt koncepciók, mint a Codex of Power kibővítése, a drágakőzsák bevezetése, vagy akár a loot-gyűjtő „háziállatok” hozzáadása segítene a Diablo IV racionalizálásában anélkül, hogy elvenné a játékmenet körforgását.
Végső soron az, hogy a játék egy élő szolgáltatási cím, hosszú távon a legnagyobb előnyének bizonyulhat. A fejlesztők elegendő erőforrást kapnak ahhoz, hogy a játékot a végső Diablo-élménnyé fejlesszék. Sok játékos egyetért azzal, hogy a potenciál minden bizonnyal megvan, és mivel a Diablo IV-hez már két bővítmény is úton van, rengeteg irányba lehet fejlődni.
Forrás: Reddit