Habár a Diablo IV játékosok széles körben dicsérik a vizuális és hangzásbeli irányvonalát, sokan úgy érzik, hogy a klasszikus Diablo ellenfelek tekintetében a Blizzard lemaradt.
A Diablo IV gyönyörű látványvilággal és magával ragadó ellenségekkel rendelkezik. A játékosok mégis csalódottak a Diablo II-ből átvett szörnyetegek egy része miatt. Bár számos szempontból legendás, a Diablo II óriási öröksége a Scott Petersen és Matt Uelmen zseniális elméjétől származó hangdizájnban és zenében is rejlik. A játék összes felvonásában minden szörnytípusnak volt egy különálló hangi identitása, amely azonnal emlékezetes volt, kezdve a Storm Caster rikoltásától a Chaos Sanctuaryban, egészen a Barbár baltája által felnyársalt Quill Rat haldokló nyögéséig.
Az ikonikus szörnyek tengerében két szörny tette olyan benyomást a Diablo IV rajongóira, mint senki más: a Goatmen és a Fallen, akik az első felvonás korai zónáiban találhatók.
Sajnos, ha a Diablo II-es társaikhoz hasonlítjuk őket, a Fallen és a Khazra sok kívánnivalót hagy maga után. Sok játékos, mint például nubileiguana, a Diablo IV-ben szereplő változatokat unalmasnak találja. Bár vizuálisan érdekesek, a Fallenek a folytatásban nem úgy viselkednek, mint a második részben. Nem rohangálnak annyit, nem olyan fürgék, nem olyan emlékezetes a hangjuk – a pokol általános gyalogos katonái, és egy olyan játék esetében, amely összességében kiváló minőségű hangdizájnnal rendelkezik, ez a rajongók többségének fejfájást okoz. A Sanctuary világának felfedezése magával ragadó, de a Burning Hells elleni harcokon még van mit dolgozni.
Bár a Blizzardnak minden bizonnyal nagyobb problémákat is meg kell oldania, mint például az itemizáció, a szintlépések skálázása és az életminőségi jellemzők általános hiánya a Diablo IV-ben, a játékosok nem tehetnek mást, mint hogy sajnálkoznak a Diablo II ikonikus szörnyek közül sokak identitásának elvesztése miatt. Hasonló panasz érkezett az új játék kincses goblinjaira is. Az új verzió nemcsak a zsákmányt illetően sokkal kevésbé bőkezű, de hiányzik belőle a pimasz nevetés is.
Néhány rajongó még azt is állította, hogy a Diablo III-ban jobb volt a szörnyek változatossága, kiemelve a Mallet Lordokat, a Lacunit és a Tongue Lashers-t.
Végső soron, bár a mobok az általános oldal felé hajlanak, néhány kivételtől eltekintve, mint például a Skeleton Turret, a Blizzardnak lehetősége lesz rendszeresen bővíteni a szörnyek változatosságát a játék szezonális tartalmain keresztül. Továbbá a bővítések valószínűleg több új ellenséges archetípust is bevezetnek majd az alapjátékba. Hiszen minden jel arra mutat, hogy a Diablo IV a jövőben régi helyszíneket is felkeres majd.
Forrás: Reddit
The Fallen not acting like Fallen is extremely disappointing.
by u/nubileiguana in Diablo