A SEGA kérdése mégis jogos: mi értelme van a játékoknak, ha azok nem szórakoztatóak?
Kb. másfél éve arról hallottunk, hogy a SEGA vezetősége nem nagyon akar azonnal az NFT-kkel és a blockchainnel foglalkozni (miközben a Square Enix az első adandó alkalommal „ugrott egy seggest”), ha egyszerű pénzszerzésnek tűnik. 2022 elején a befektetőknek tartott kérdezz-felelek során is ezt az álláspontot képviselték: „Az NFT-k tekintetében különböző kísérleteket szeretnénk végezni, és már számos különböző tanulmányt és megfontolást elindítottunk, de a play-to-earnnel kapcsolatban még semmi sem dőlt el.
Erről már sok bejelentés érkezett többek között a tengerentúlon is, de vannak olyan felhasználók, akik jelenleg negatív reakciókat mutatnak. Sok mindent gondosan fel kell mérnünk. Például azt, hogy hogyan tudjuk enyhíteni a negatív elemeket, mennyire tudjuk ezt bevezetni a japán szabályozáson belül, mit fogadnak el a felhasználók, és mit nem. Aztán tovább fogjuk ezt fontolóra venni, ha ez a „Constantly Creating, Forever Captivating” (folyamatos alkotás, örökké magával ragadás) küldetésünkhöz vezet, de ha ezt egyszerű pénzszerzésnek tekintik, akkor úgy szeretnénk dönteni, hogy nem folytatjuk,” mondta anno a SEGA.
Három hónappal később már sokkal pozitívabb volt a cég. Egy szabadalmat/logót levédettek Japánban, illetve Kikuchi Masayoshi (Yakuza, Binary Domain producer) egy interjúban így nyilatkozott: „A videojátékok történelmileg a különböző kultúrák és technológiák összekapcsolódásán keresztül terjedt el. A közelmúlt példái közé tartoznak a közösségi hálózatok és a játékvideók megtekintése. A játék jövője szempontjából természetes, hogy a játék olyan új területekre is kiterjed, mint a felhőalapú játék és az NFT-k. A Super Game-et abból a szempontból is fejlesztjük, hogy a különböző játékok mennyire kapcsolhatók össze egymással.”
Ezekhez a kommentekhez képest Utsumi Shuji, a SEGA társigazgatója Bloombergnek adott nyilatkozata teljesen ellentétes! „A játékért-pénz stílusú játékokban található akció [a játékmeneté] unalmas. Mi értelme, ha a játékok nem szórakoztatóak? Megvizsgáljuk, hogy ez a technológia végül is tényleg be fog-e indulni ebben az iparágban. A játékiparban dolgozók többsége számára kissé szélsőségesen hangozhat, amit a blockchain hívei mondanak, de az első fecske mindig is ilyen volt. Soha ne becsüljük le őket,” mondta Utsumi.
180 fokos fordulat.
Forrás: WCCFTech