Hiába jelent meg néhány hónapja a Star Wars Jedi: Survivor (PC-n ezúttal is csapnivaló állapotban, ahogy az elődje, a Star Wars Jedi: Fallen Order is…), a Respawn Entertainment úgy tűnik, hogy már most neki is állt a harmadik epizódnak.
A Respawnnak van egy álláshirdetése, ami egy vezető játékírót keres, aki képes a stúdió filozófiáját magára ölteni, hogy „egy szórakoztató, külső nézetes akció-kaland környezetben egy hihetetlen Star Wars-élmény” megalkotásában segíteni tudjon a csapatnak. Ez a jellemzés szint egy az egyben jellemzi a Star Wars Jedi játékpárost, és ezt le sem tagadhatja a stúdió, mert a LinkedInen szó szerint megemlítik a Csillagok háborúját.
A sikeres jelentkező együtt fog dolgozni a vezető íróval és a narratív csapattal a Star Wars-univerzumba zökkenőmentesen illeszkedő, magával ragadó és magával ragadó narratív játékmenet kifejlesztésén. Karakter- és világjellemzőket kell írnia a szereposztási dokumentumokon és egyéb támogató narratív tartalmakon túl. Több hangnemben is tömör és szuggesztív párbeszédeket kell írnia, és ehhez szükséges a szakértelem a karakterközpontú történetmesélésben, illetve a szenvedély a pillanatnyi párbeszédek és a drámaiság iránt. Hozzá kell járulnia a történetmesélés legjobb gyakorlatainak kialakításához, amelyek támogatják az interaktív elbeszélői élményre vonatkozó céljaikat, együtt kell működnie más részlegekkel, segítséget nyújtva a narratívára összpontosító céljaik elérésében. Fenn kell tartania a dokumentálást, közre kell működnie a szinkronfelvételi munkamenetekben és a forgatókönyvek kezelésében, és szükség szerint asszisztál a projekthez kapcsolódó marketinges vagy egyéb írásos vállalati kommunikációban. Ezek után nem csoda, hogy mentorálnia kell a többi írót példamutató módon.
Előny, ha több mint 8 év szakmai tapasztalat fegyelmezett írói munkában, senior vagy vezető íróként szerzett tapasztalata van főképp AAA játékokban, jó, ha meg tudja érteni a történetfejlesztés folyamatát és odavan a külső nézetes akció-kalandjátékok és a Star Wars világa iránt. Ha az interaktív, élő elbeszélések megírására (amelyek a játékos választási lehetőségeire és cselekedeteire reagálnak) vágya van, az is jó. Fontos, ha tapasztalata a játékengine-ekben, az interaktív fikciós szerkesztőkben és a non-lineáris videoszerkesztésben; ha megérti, miképp kell együttműködni a többi szakterülettel egy rendkívül együttműködő stúdiókörnyezetben; ha képes a több forrásból érkező visszajelzések feldolgozására és az azokra való reagálásra, az önkritikára és a külső kritika elfogadására. A kivételes kommunikációs és interperszonális készségek sem ártanak, illetve segít, ha főiskolai diplomája van forgatókönyvírás, kreatív írás, filmkészítés, narratív tervezés vagy hasonló szakterületen; vagy ha ezzel egyenértékű szakmai tapasztalata van.
Ha valóban lesz ilyen játék, jó, ha 2026 előtt nem várjuk annak megjelenését…
Forrás: WCCFTech