Több fejlesztő is panaszkodik az Xbox Series S-re, és mivel a Microsoft beismerte, hogy ezt a konzolt tekinti a kurrens konzolgeneráció alapmodelljének, akkor bizony a helyzet nem egyszerű.
A Microsoft az Xbox Series X-et a „félgenerációs” frissítésnek tekinti, miközben a fejlesztők főleg arra törekednek, hogy a paritás a PlayStation 5 és az Xbox Series X között legyen. Csakhogy a redmondi cég elvárja, hogy a funkciókban nem lehet eltérés a két Xbox Series modell között, és ez egyre több problémát kezd okozni a fejlesztőknek. Köztük van a finn Remedy Entertainment, akiktől Thomas Puha, a stúdió kommunikációs igazgatója fejezte ki együttérzését a Larian Studiosszal.
A belga csapat ugyanis nem véletlenül nem jelentette be, hogy mikor jön a Baldur’s Gate III Xbox Series verziója, ugyanis az osztott képernyős kooperatív játékmenet az Xbox Series S-en nem fut stabilan (a csapat ígéretei szerint idén még hallani fogunk arról, hogy hol tartanak). Ezzel kapcsolatban írta a Twitteren (nem, nem X-en!) Puha az alábbiakat: „Átérzem Larian Studios Xbox Series S-sel kapcsolatos fájdalmát. Ez nem arról szól, hogy „csak optimalizálni kell a végén” – ó, ugyan máááár. Már a fejlesztés kezdetétől fogva figyelembe kell venni a technikai korlátokat. Senki sem akar erre gondolni, amikor elkezded készíteni a játékodat, amikor minden lehetséges…”
Fel lehetne hozni, hogy ugyanaz a helyzet, mint a PC-vel, ahol kismillió konfiguráció van. Erre is reflektált: bár beismerte, hogy túlzottan leegyszerűsíti a dolgokat, de el kell hinni neki, hogy a PC-s verzió skálázhatósága más, és több okból nem olyan egyszerű ugyanezt megcsinálni a két Xbox Series konzolon. Szóval a helyzet kissé komplikált, és emiatt esély van arra, hogy egyes fejlesztők kihagyhatják a Microsoft konzolpárosát az általuk felállított korlátozások miatt.
A legegyszerűbb megoldás az lenne, hogy a Microsoft elengedi a kötelező funkcióbeli paritást a két Xbox Series között, de a redmondi cég túlzottan büszke magára, és emiatt ez csak végső megoldás lesz tőlük…
Forrás: WCCFTech