A Bethesda Game Studios (BGS) játéka erős mércét állíthat fel a sci-fi játékok között, így a BioWare feladata nem lehet egyszerű.
A már több mint másfél évtizede elrajtolt Mass Effect az egyik legismertebb sci-fi játékos franchise lett, de a Mass Effect: Andromeda nem volt képes hozni az eredeti trilógia szintjét. A Mass Effect trilógia (ami azóta Legendary Edition alcímmel újra ki lett adva) jó harci mechanizmusokkal, remek írással, kiváló világépítéssel rendelkezett, de hiába készül az új rész, most mindenki a BGS és Todd Howard következő játékára figyel, ami egy hónap múlva meg is fog jelenni Xbox Series-re és PC-re.
Érezhető a feszültség: a BGS-nek ez lesz az első játéka a Fallout 76 után, és a stúdiónak beismerten ez a legambíciózusabb projektje. A Microsoft pedig a Redfallal (Arkane Austin) már elhasalt, és most ezzel a játékkal szeretné tovább erősíteni az Xbox Game Pass-előfizetői számát, és nem kizárt, hogy a tavaly novemberről idén szeptemberre áttett megjelenés jót tesz Todd Howard új IP-jének. Történet tekintetében viszont a BGS sosem volt mindig kimagasló, így ebben a Mass Effect 4 előnyt élvezhet. Talán a bajtársak tekintetében is lépéselőnyben lehet a BioWare, hiszen nem biztos, hogy a Starfield képes lesz egy Garrus, esetleg egy Tali szintjét felmutatni.
A sci-fi környezetekben a Mass Effect sosem gyengélkedett, ám itt a Starfield jobbat érhet el az eddigi mércénél, mert egy teljes galaxist felfedezhetünk, igaz, a bolygók kb. 10%-a lesz emberi alkotású (a többit procedurálisan generálják, hasonlóan a No Man’s Sky bolygóihoz). Kérdéses, hogy mekkorák lesznek a nyílt világú területek, de szinte biztos, hogy a Mass Effectnél nagyobbak lesznek. Az NPC-k, a küldetések, a bázisépítések nagy potenciállal bírhatnak az immerzió, azaz a játékban való elmerülés kimaxolásában, továbbá a saját űrhajónk alkatrészekre lebontva is testreszabható és fejleszthető lesz. A Normandy-t bár módosíthattuk a Mass Effectban, a játékmenetre nem volt hatással, leszámítva a Mass Effect 2 tökéletes befejezését.
Úgyhogy érdekes lesz látni, mit hoz össze a Microsoft reménysége.
Forrás: GameRant