A Starfield magasra teheti a lécet a Mass Effect 4-nek

A Bethesda Game Studios (BGS) játéka erős mércét állíthat fel a sci-fi játékok között, így a BioWare feladata nem lehet egyszerű.

 

A már több mint másfél évtizede elrajtolt Mass Effect az egyik legismertebb sci-fi játékos franchise lett, de a Mass Effect: Andromeda nem volt képes hozni az eredeti trilógia szintjét. A Mass Effect trilógia (ami azóta Legendary Edition alcímmel újra ki lett adva) jó harci mechanizmusokkal, remek írással, kiváló világépítéssel rendelkezett, de hiába készül az új rész, most mindenki a BGS és Todd Howard következő játékára figyel, ami egy hónap múlva meg is fog jelenni Xbox Series-re és PC-re.

Érezhető a feszültség: a BGS-nek ez lesz az első játéka a Fallout 76 után, és a stúdiónak beismerten ez a legambíciózusabb projektje. A Microsoft pedig a Redfallal (Arkane Austin) már elhasalt, és most ezzel a játékkal szeretné tovább erősíteni az Xbox Game Pass-előfizetői számát, és nem kizárt, hogy a tavaly novemberről idén szeptemberre áttett megjelenés jót tesz Todd Howard új IP-jének. Történet tekintetében viszont a BGS sosem volt mindig kimagasló, így ebben a Mass Effect 4 előnyt élvezhet. Talán a bajtársak tekintetében is lépéselőnyben lehet a BioWare, hiszen nem biztos, hogy a Starfield képes lesz egy Garrus, esetleg egy Tali szintjét felmutatni.

A sci-fi környezetekben a Mass Effect sosem gyengélkedett, ám itt a Starfield jobbat érhet el az eddigi mércénél, mert egy teljes galaxist felfedezhetünk, igaz, a bolygók kb. 10%-a lesz emberi alkotású (a többit procedurálisan generálják, hasonlóan a No Man’s Sky bolygóihoz). Kérdéses, hogy mekkorák lesznek a nyílt világú területek, de szinte biztos, hogy a Mass Effectnél nagyobbak lesznek. Az NPC-k, a küldetések, a bázisépítések nagy potenciállal bírhatnak az immerzió, azaz a játékban való elmerülés kimaxolásában, továbbá a saját űrhajónk alkatrészekre lebontva is testreszabható és fejleszthető lesz. A Normandy-t bár módosíthattuk a Mass Effectban, a játékmenetre nem volt hatással, leszámítva a Mass Effect 2 tökéletes befejezését.

Úgyhogy érdekes lesz látni, mit hoz össze a Microsoft reménysége.

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu