A japán kiadó nem a játékát okolja, hanem inkább a platform helyzetére utalt.
Másfél hónapja, hogy a Final Fantasy XVI megjelent időzített exkluzívként PlayStation 5-re. A Sony lényegében first-party, belső fejlesztésű JRPG-ként kezelte a Square Enix játékát. Eleinte a japán kiadó igyekezett optimistán hozzáállni a rajthoz, ugyanis azt hallottuk tőlük, hogy milyen gyorsan elérte a tizenhatos végső fantázia a 3 millió eladást, de azóta kissé megváltozott a Square Enix hangneme a játék teljesítményével kapcsolatban.
A japán kiadó negyedéves üzleti jelentése nem volt valami pozitív, ugyanis a működési bevételek az előző negyedévben 79%-kal voltak alacsonyabbak az egy évvel korábbi időszakhoz képest, holott a Final Fantasy XVI az április-június időszakban jött ki… de tegyük hozzá, hogy két hete sem volt a játéknak, hogy alaposan meg tudja tolni az eredményeket. A játék nem lett kudarc: a sajtó mellett a játékosok is örömmel fogadták, de nem tudott önmagában akkora siker lenni, hogy a Square Enix többi kudarcát (pl. Forspoken) feledtetni. A Final Fantasy XIV és a mobilos játékok bevételei is csökkentek. (Talán nem kéne az élő szolgáltatásos, live service modellt erőltetni, amikkel tavaly a kiadó ALAPOSAN befürdött!)
A Bloomberg arról írt, hogy az üzleti jelentés után megejtett konferenciahívásban Kiryu Takashi, a Square Enix elnöke elmondta, hogy a cég magasabb szintű elvárásait nem teljesítette a Final Fantasy XVI, és burkoltan arra utalt, hogy a PlayStation 5 felhasználói bázisa nem elég kiterjedt. Időközben a Sony már nem küszködik készlethiánnyal, így ha három hónap múlva is erre fogja Kiryu az egészet, röhögni fogunk; addigra be kéne ismerni, hogy túl sokat várnak el.
Talán nem véletlen, hogy a Square Enix nemrég bejelentette, hogy a Microsofttal igyekszik a viszonyt javítani, mert már beszámoltunk arról, hogy a Final Fantasy XIV-ből végre lesz Xbox verzió is, ugyanis eddig csak PlayStationön és PC-n játszhattuk az MMO-t.
Forrás: WCCFTech