A Starfield egy sci-fi szerepjáték, amely a legújabb technológiákat használja fel a grafika és a játékmenet érdekében. De van egy nagy probléma: a játékban nem lesz DLSS támogatás, amely az NVIDIA grafikus kártyákhoz készült, és mesterséges intelligenciát használ fel a képminőség javítására. Ennek oka az, hogy az AMD, az NVIDIA legnagyobb versenytársa, megakadályozta, hogy a DLSS elterjedjen a játékok között. De miért tette ezt az AMD, és mit jelent ez a játékosok számára?
A Starfield című játékban nem lesz DLSS támogatás, mert az AMD megakadályozta! Ez a bomba hír érkezett a Bethesda szerepjátékáról, amely a legújabb technológiákat használja fel a grafika és a játékmenet érdekében. De miért tette ezt az AMD, és mit jelent ez a játékosok számára? Olvass tovább, és megtudod!
A Starfield egy sci-fi szerepjáték, amelyet a Bethesda Game Studios fejleszt, és a Bethesda Softworks ad ki. A játék 2023. november 11-én jelenik meg PC-re és Xbox Series X/S-re. A játék egy óriási, nyílt világú galaxisban játszódik, ahol a játékosok felfedezhetik a különböző bolygókat, civilizációkat és űrhajókat.
A játék grafikája nagyon részletes és valósághű lesz, hiszen a fejlesztők a legújabb technológiákat használják fel. Ilyen például a ray tracing, amely a fények és az árnyékok realisztikus ábrázolását teszi lehetővé. Azonban egy másik fontos technológia, a DLSS (Deep Learning Super Sampling) hiányozni fog a játékból.
A DLSS egy olyan technológia, amely az NVIDIA grafikus kártyákhoz készült, és mesterséges intelligenciát használ fel a képminőség javítására. A DLSS segítségével a játékok magasabb felbontásban és képfrissítési ráta mellett is futtathatók, anélkül hogy csökkenne a teljesítmény. Ez különösen fontos lenne a Starfield esetében, amely nagy erőforrásigényű játéknak ígérkezik.
De akkor miért nem lesz DLSS támogatás a Starfield-ben? A válasz egyszerű: az AMD miatt. Az AMD ugyanis az NVIDIA legnagyobb versenytársa a grafikus kártyák piacán, és ők adják az Xbox Series X/S konzolok processzorait és grafikus chipjeit. Az AMD-nek saját megoldása van a DLSS-re, amelyet FidelityFX Super Resolution (FSR) néven ismerhetünk. Az FSR hasonló módon működik, mint a DLSS, de nem igényel speciális hardvert vagy szoftvert.
Az AMD tehát érthető módon nem akarja, hogy az NVIDIA technológiája elterjedjen a játékok között, ezért megpróbálja rávenni a fejlesztőket, hogy inkább az FSR-t használják. Úgy tűnik, hogy ezt sikerült elérnie a Bethesda-val is, hiszen a Starfield-ben csak az FSR lesz elérhető. Ez azt jelenti, hogy az NVIDIA kártyával rendelkező PC-s játékosok nem tudják majd kihasználni a DLSS előnyeit, és esetleg rosszabb teljesítményt tapasztalhatnak.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Starfield rosszul fog kinézni vagy futni az NVIDIA kártyákon. A fejlesztők biztosan optimalizálni fogják a játékot minden platformra. De az tény, hogy az AMD döntése befolyásolja a játék technológiai lehetőségeit, és ez nem biztos, hogy örömmel tölti el az NVIDIA rajongóit. Te mit gondolsz erről? Írd meg nekünk kommentben!