Az AMD lecsapott! Ezért nem lesz Nvidia DLSS a Starfield-ben!

A Starfield egy sci-fi szerepjáték, amely a legújabb technológiákat használja fel a grafika és a játékmenet érdekében. De van egy nagy probléma: a játékban nem lesz DLSS támogatás, amely az NVIDIA grafikus kártyákhoz készült, és mesterséges intelligenciát használ fel a képminőség javítására. Ennek oka az, hogy az AMD, az NVIDIA legnagyobb versenytársa, megakadályozta, hogy a DLSS elterjedjen a játékok között. De miért tette ezt az AMD, és mit jelent ez a játékosok számára?

 

A Starfield című játékban nem lesz DLSS támogatás, mert az AMD megakadályozta! Ez a bomba hír érkezett a Bethesda szerepjátékáról, amely a legújabb technológiákat használja fel a grafika és a játékmenet érdekében. De miért tette ezt az AMD, és mit jelent ez a játékosok számára? Olvass tovább, és megtudod!

A Starfield egy sci-fi szerepjáték, amelyet a Bethesda Game Studios fejleszt, és a Bethesda Softworks ad ki. A játék 2023. november 11-én jelenik meg PC-re és Xbox Series X/S-re. A játék egy óriási, nyílt világú galaxisban játszódik, ahol a játékosok felfedezhetik a különböző bolygókat, civilizációkat és űrhajókat.

A játék grafikája nagyon részletes és valósághű lesz, hiszen a fejlesztők a legújabb technológiákat használják fel. Ilyen például a ray tracing, amely a fények és az árnyékok realisztikus ábrázolását teszi lehetővé. Azonban egy másik fontos technológia, a DLSS (Deep Learning Super Sampling) hiányozni fog a játékból.

A DLSS egy olyan technológia, amely az NVIDIA grafikus kártyákhoz készült, és mesterséges intelligenciát használ fel a képminőség javítására. A DLSS segítségével a játékok magasabb felbontásban és képfrissítési ráta mellett is futtathatók, anélkül hogy csökkenne a teljesítmény. Ez különösen fontos lenne a Starfield esetében, amely nagy erőforrásigényű játéknak ígérkezik.

De akkor miért nem lesz DLSS támogatás a Starfield-ben? A válasz egyszerű: az AMD miatt. Az AMD ugyanis az NVIDIA legnagyobb versenytársa a grafikus kártyák piacán, és ők adják az Xbox Series X/S konzolok processzorait és grafikus chipjeit. Az AMD-nek saját megoldása van a DLSS-re, amelyet FidelityFX Super Resolution (FSR) néven ismerhetünk. Az FSR hasonló módon működik, mint a DLSS, de nem igényel speciális hardvert vagy szoftvert.

Az AMD tehát érthető módon nem akarja, hogy az NVIDIA technológiája elterjedjen a játékok között, ezért megpróbálja rávenni a fejlesztőket, hogy inkább az FSR-t használják. Úgy tűnik, hogy ezt sikerült elérnie a Bethesda-val is, hiszen a Starfield-ben csak az FSR lesz elérhető. Ez azt jelenti, hogy az NVIDIA kártyával rendelkező PC-s játékosok nem tudják majd kihasználni a DLSS előnyeit, és esetleg rosszabb teljesítményt tapasztalhatnak.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a Starfield rosszul fog kinézni vagy futni az NVIDIA kártyákon. A fejlesztők biztosan optimalizálni fogják a játékot minden platformra. De az tény, hogy az AMD döntése befolyásolja a játék technológiai lehetőségeit, és ez nem biztos, hogy örömmel tölti el az NVIDIA rajongóit. Te mit gondolsz erről? Írd meg nekünk kommentben!

 

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu