A Starfield kiszivárgott nyitómenü képernyőjének kétes kritikája heves online vitát váltott ki a fejlesztésről és a prioritásokról.
Úgy tűnik, a Starfield nyitó főmenü képernyőjének online kiszivárgása után heves online vita bontakozott ki. Különösen néhány kétes kritika után. Legutóbb egy ellentmondásos személyiség a közösségi médiában kritizálta a kiszivárgott főmenüt. Ez a Bethesda egyik alkalmazottjának válaszát és jelentős mennyiségű visszahatást váltott ki.
Szeptember 6-án jelenik meg a Starfield PC-re és Xbox Series X/S-re. A Bethesda Game Studios projektjeit úgy tűnik, hogy mindig körüllengi némi vita, de a Starfield sokkal maróbb légkörben indul be. Már eddig is viccelődtek azon, hogy a Bethesda játékaiból hiányzik a polírozás a megjelenéskor. Ám a Starfield Xbox konzol-exkluzivitása körül is vannak negatív érzések.
Az eredmény az, hogy a Starfield a nem éppen jó szándékú internetezők célpontjává vált, akik megpróbálnak vitákat kirobbantani.
A Starfield megjelenése előtti viták talán legjelentősebb példája a játék nyitómenüjéhez kapcsolódik. A játékról kiszivárgott néhány rövid felvétel az interneten, ami nagyrészt ártalmatlan volt. Mark Kern, a Blizzard korábbi producere és a StarCraft, a Diablo 2, a Warcraft 3 és a World of Warcraft tervezője azonban úgy döntött, hogy vitát csinál a nyitómenüből. A Twitteren kijelentette, hogy „a Starfield kezdőképernyője vagy egy túlhajszolt, szenvedélyes csapat elhamarkodott szállítási határidejéről árulkodik, vagy egy olyan csapatról, amelyet nem érdekelt”.
Kern megjegyzése a negatív feltételezések és a vádaskodó hangnem miatt jelentős mennyiségű visszatetszést váltott ki az interneten. A megjegyzés még a Bethesda kiadói vezetőjének, Pete Hinesnak a válaszát is kiváltotta. Hines a Twitteren válaszolt Kernnek, mondván, hogy a csapat „azt tervezte, amit akart”, és hogy a főmenü „az egyik első dolog” volt, amiről a Bethesda megállapodott.
Hines még odáig is elment, hogy kritizálja Kernt, mondván, hogy megkérdőjelezni egy fejlesztő „gondosságát”, mert lehet, hogy másképp csinálták volna, „rendkívül szakmaiatlan”.
Nehéz pontosan látni, hogy Kern mit kritizál a játék főmenüjében. A képernyő egyszerű, az biztos. Egy árnyékban lévő bolygót ábrázol, amelynek széléről egy csillag húzódik ki, és egy vékony fénysort hoz létre a bolygó kerülete körül. Ezután a Starfield logó jelenik meg a sötét bolygó közepe felett. Ez a logó rétegezve van arra, amire a logó épül.
Teljesen elképzelhető, hogy a Bethesda fejlesztőcsapata valóban túlhajszolt. A múltban már vádolták a crunch kultúrával, bár az Xbox Game Studios főnöke, Matt Booty szerint ez a kultúra megváltozott. Az is lehetséges, hogy a Starfield túl korán jelenik meg, ami a legtöbb Bethesda-játékot érő kritika.
Forrás: Eurogamer
Or they designed what they wanted and that’s been our menu for years and was one of the first things we settled on.
Having an opinion is one thing. Questioning out a developer’s “care” because you would have done it different is highly unprofessional coming from another “dev”
— Pete Hines (@DCDeacon) August 20, 2023