Az Xbox-vezér az eddig kötelezően használt megközelítésén változtathat, ami a fejlesztőknek lesz kedvező.
Az Xbox Series S-t tekinti a Microsoft a jelenlegi konzolgeneráció alapmodelljének, míg az Xbox Series X a félgenerációs frissítés. Erről régebben már beszámoltunk, ahogy arról is, hogy az XSS visszafogja a fejlesztőket, beleértve a Larian Studios-t is, akik a Baldur’s Gate III Xboxos verzióján dolgoznak (erre ma még visszatérünk). Az Eurogamer interjút készített Phil Spencerrel, ahol a témák között felbukkant az Xbox Series S is:
„Nem látok egy olyan világot, ahol elhagyjuk az Xbox Series S-t. Ami a paritást [egyenlőséget] illeti, nem hiszem, hogy hallottad tőlünk vagy a Larian-tól, hogy ez a paritásról szólt volna. Szerintem inkább arról van szó, hogy a közösség beszél erről. Vannak olyan funkciók, amelyek ma az [Xbox Series] X-en vannak, de az [Xbox Series] S-en nem, még a saját játékaink is érintettek. Ilyen például a sugárkövetés (ray tracing), ami az XSX-en működik, de az XSS-en bizonyos játékokban nem. Tehát egy Xbox Series S-vásárló, aki nagyjából feleannyit költött, mint egy Xbox Series X-vásárló, megérti, hogy nem ugyanúgy fog futni. Szeretném biztosítani, hogy a játékok mindkettőn elérhetőek legyenek, ez a mi feladatunk platformtulajdonosként, és erre törekszünk partnereinkkel együtt. És úgy gondolom, hogy a Lariannal ezt el is fogjuk érni. Szóval nem aggódom emiatt túlzottan, de tanultunk néhány dolgot ezen keresztül. A 300 dollár alatti belépőszintű konzolos ár jót tesz az iparágnak. Szerintem ez fontos, a Switch képes volt erre, ami a hagyományos, tévére köthető konzolokat illeti. Szerintem ez fontos. Szóval elkötelezettek vagyunk,” mondta Spencer.
Szóval vizuális funkciókban már vannak eltérések a két konzol között, de a játékmenetben eddig még nem nagyon volt példa rá… ám lesz. Viszont mi a helyzet az árral? Spencer nyíltan kimondta, hogy az Xbox Series S nem fog olcsóbb lenni, így 300 dollárnál/eurónál lejjebb nem fognak menni. Csakhogy a VG247 egyik szerkesztőja, Alex Donaldson azt írta a Twitteren, hogy a kulisszák mögött a fejlesztők egyszerűen a hátuk közepére kívánják a kisebb Xbox Series konzolt, és a Microsoftnak gyorsan lépnie kellene, hogy ne kelljen mindennek mindkét gépen futnia, és akár Xbox Series X-exkluzív funkciókon, esetleg játékokon kellene gondolkodnia a redmondi cégnek.
Jerret West, az Xbox marketinges igazgatója a Gamesindustry-nak pedig azt nyilatkozta, hogy a Starfield lesz az Xbox rajtpisztolya, és sok olyan, még el nem mondott történetük (belsős, first-party játékuk) van, ami 2024-ben és 2025-ben jelenik meg: „Ez az én szememben a kapu, szinte a startpisztoly, ami szerintem egy többéves váltóverseny lesz a first-party címek között. Nagyon úgy érzem, hogy ez a következő néhány évben zajló váltófutás rajtpisztolya, így marketingesként nagyon izgatott vagyok emiatt. És ha a Game Pass-t és a harmadik féllel való kapcsolatainkat is belevesszük… A külsős támogatásunk, amely a Game Passba illeszkedik (de csak a mi platformunkon is) szintén kritikusan fontos. Úgy gondolom, hogy egy olyan időszakba lépünk, ahol ez a kezdete valaminek, ami igazán különleges lesz a következő évek során. Ott ültem, és ugyanazt a [Starfield bemutatót] néztem, mint te ma reggel, és azt gondoltam… ez tényleg a kezdete valaminek, ami aztán elvezet a Forzához, majd 2024-ben a Hellblade II-hez, és gondoljunk a Towerborne-ra, ami a Gamescomon van, az Avowed-re, és vannak olyan történetek, amiket még nem mondtunk el, és amelyek 2024-ben és 2025-ben fognak kibontakozni.”
Szóval ki lehet mondani a Microsoftról, hogy bizakodó.