A Sony és az élő szolgáltatásos (live service) modellbe történő terjeszkedés eddig nem nagyon akart egymáshoz passzolni.
A játékfejlesztés nem egyszerű feladat még belsős stúdióknak sem, és ha új játékmodellre próbálnak egy IP-t mozdítani, a kihívások megsokszorozódnak. Ez a Guerrilla Games, továbbá a Naughty Dog számára sem egy könnyen megmászható hegy, ugyanis mindkét stúdió a live service irányba kíván bővíteni a Horizonnal, illetve a The Last of Usszal. A probléma csak ennyi, hogy egyikről sem tudunk sokat, sőt, a Naughty Dog nemrég írta, hogy több idő kell nekik a projekt fejlesztésére (talán a Bungie, a live service modell egyik úttörője, nem adott kellően jó értékelést a stúdió eddigi eredményeire).
A The Last of Us önálló többjátékos játékáról pletyka formájában már 2019-ben hallottunk, amikor a Naughty Dog megerősítette, hogy a The Last of Us Part II nem kap multiplayer komponenst. Azóta is fejleszti a csapat a projektet, amit hivatalos név híján nevezünk The Last of Us: Factionsnek, amit a tavalyi Summer Game Festen jelentett be a Naughty Dog és a Sony azzal az ígérettel, hogy 2023 folyamán többet hallunk róla. Azóta az év kétharmade eltelt, és még mindig síri csend.
A Guerrilla helyzete más: decemberben egy álláshirdetésen keresztül erősítette meg a stúdió, hogy egy online játék készül a Horizon univerzumában, majd júliusban a stúdió igazgatója, Jan-Bart van Beek kijelentette, hogy egy kooperatív játékról van szó. Ennél többet hivatalosan nem mondott sem a Guerrilla, sem a Sony Interactive Entertainment.
Ha azért nem mond egyik stúdió sem többet a játékáról, hogy a minőséggel ne legyen panasz, akkor érthető a csend, de a PlayStation Studios két vezető stúdiójának mindent bele kell adnia, hiszen a Sony a live service modellben nem fog tudni elhelyezkedni, ha felejtős, egy éven belül jövő és távozó címeket látunk csak (ilyen volt a Square Enix kiadásában a PlatinumGamestől a Babylon’s Fall…).
Forrás: GameRant