Nem, nem tévedtünk el nyolcvan-kilencven évvel az időben: a Tesla, a SpaceX és a Twitter tulajdonosa szerint az Anti-Defamation League (ADL) miatt csökkent a Twitter anyacégének, az X-nek az értéke 22 milliárd dollárral…
A világ leggazdagabb embere a magyarul Rágalmazásellenes Ligaként ismert ADL-t okolja azért, hogy a Twitter (vagy X…) értéke megfeleződött, ugyanis ő tavaly 44 milliárd dollárért vette meg, és most a cég értéke 22-vel csökkent. Musk szerint ironikus, hogy rágalmazás miatt be kell perelnie az ADL-t, hogy az antiszemitizmus kapcsán tisztázza a cég helyzetét. Hozzá kell tenni, hogy 2000-ben az amerikai Coloradóban egy másik rágalmazási perben az ADL-t 10,5 millió dollár fizetésére kötelezte egy bíró. Erre Musk úgy reagált, hogy az ő esetében a cégének felének elpusztításáért, azaz 22 milliárd dollárért lehetne beperelni a zsidó érdekvédelmi csoportot.
Régebben mi is megemlítettük, hogy 2023 első negyedévében a Twitter top 100 hirdetője közül 37 egy fillért sem költött reklámokra, míg a maradék 63-ból 24 kb. 80%-kal csökkentette a hirdetésekre szánt keretösszegét. A hirdetők ezt azzal indokolták, hogy Elon Musk égisze alatt ez egy szükséges lépés a Twitter tartalommoderációs politikájának felülvizsgálatának érdekében. Musk szerint a cég jövedelmének csökkenése mögött az ADL áll, miután meghallgatta a hirdetőket. Úgy látja, hogy nincs olyan forgatókönyv, amiben a liga az értékvesztés kevesebb mint 10%-áért (~4 milliárd dollár) lenne felelős, és az ADL és a reklámozók közötti kommunikáció dokumentumainak feltárása bemutatja a teljes sztorit. A legtöbb nagy hirdető amúgy a második negyedévben képes volt folytatni a tevékenységét (és nem véletlenül engedélyezte nemrég a Twitter-tulaj, hogy politikai hirdetéseket is engedélyezni fog, így sajnos errefelé is kapni fogjuk a szélsőjobbos propagandát…). Szóval 4-22 milliárd dollár veszteséget becsül Musk…
A Twitter tulajdonosa szerint a hirdetők nem akarnak vitás helyzetekben lenni, és így az ADL-nek csak annyi a dolga, hogy alaptalanul vádaskodjon, hogy ezzel bukja a cég az amerikai és az európai hirdetési bevételeit. Ázsiában nincs akkora ereje a ligának, így ott továbbra is erős helyzetben van a Twitter. A „vita” szerinte ahhoz vezet, hogy a hirdetők szüneteltetik a reklámokat, de ez mindaddig fennáll, amíg az ADL nem ad nekik zöld utat, ám ez nem fog bekövetkezni, amíg Muskék nem függesztik fel titokban (vagy tiltanak ki) olyan fiókokat, amik a ligának nem tetszenek. Ilyen kapcsolatuk volt éveken át a Twitterrel, és nem kizárt, hogy a többi közösségi médiával és keresőmotorral is ez a helyzet.
Ezután Musk megosztott egy dokumentumfilmet az NPR-től (National Public Radio), ami az állítólagos lejáratási metódusokat mutatja be az ADL-től, de a reakciók sem maradtak el: ez a tweet azt írja, hogy az ADL-t és a zsidókat vádolni a platform értékének elpusztításáért eléggé megosztó. Mi pedig csak annyit mondunk, hogy Musk visszaengedte a Twitterre Kanye Westet. A rapper pedig bizonyítottan antiszemita…
Talán nem véletlenül csökkent az amerikai hirdetési bevételeik 60%-kal…
Forrás: WCCFTech