Elon Musk egy zsidó érdekvédelmi csoportot vádol a cégének értékromlásáért!

Nem, nem tévedtünk el nyolcvan-kilencven évvel az időben: a Tesla, a SpaceX és a Twitter tulajdonosa szerint az Anti-Defamation League (ADL) miatt csökkent a Twitter anyacégének, az X-nek az értéke 22 milliárd dollárral…

 

A világ leggazdagabb embere a magyarul Rágalmazásellenes Ligaként ismert ADL-t okolja azért, hogy a Twitter (vagy X…) értéke megfeleződött, ugyanis ő tavaly 44 milliárd dollárért vette meg, és most a cég értéke 22-vel csökkent. Musk szerint ironikus, hogy rágalmazás miatt be kell perelnie az ADL-t, hogy az antiszemitizmus kapcsán tisztázza a cég helyzetét. Hozzá kell tenni, hogy 2000-ben az amerikai Coloradóban egy másik rágalmazási perben az ADL-t 10,5 millió dollár fizetésére kötelezte egy bíró. Erre Musk úgy reagált, hogy az ő esetében a cégének felének elpusztításáért, azaz 22 milliárd dollárért lehetne beperelni a zsidó érdekvédelmi csoportot.

Régebben mi is megemlítettük, hogy 2023 első negyedévében a Twitter top 100 hirdetője közül 37 egy fillért sem költött reklámokra, míg a maradék 63-ból 24 kb. 80%-kal csökkentette a hirdetésekre szánt keretösszegét. A hirdetők ezt azzal indokolták, hogy Elon Musk égisze alatt ez egy szükséges lépés a Twitter tartalommoderációs politikájának felülvizsgálatának érdekében. Musk szerint a cég jövedelmének csökkenése mögött az ADL áll, miután meghallgatta a hirdetőket. Úgy látja, hogy nincs olyan forgatókönyv, amiben a liga az értékvesztés kevesebb mint 10%-áért (~4 milliárd dollár) lenne felelős, és az ADL és a reklámozók közötti kommunikáció dokumentumainak feltárása bemutatja a teljes sztorit. A legtöbb nagy hirdető amúgy a második negyedévben képes volt folytatni a tevékenységét (és nem véletlenül engedélyezte nemrég a Twitter-tulaj, hogy politikai hirdetéseket is engedélyezni fog, így sajnos errefelé is kapni fogjuk a szélsőjobbos propagandát…). Szóval 4-22 milliárd dollár veszteséget becsül Musk…

A Twitter tulajdonosa szerint a hirdetők nem akarnak vitás helyzetekben lenni, és így az ADL-nek csak annyi a dolga, hogy alaptalanul vádaskodjon, hogy ezzel bukja a cég az amerikai és az európai hirdetési bevételeit. Ázsiában nincs akkora ereje a ligának, így ott továbbra is erős helyzetben van a Twitter. A „vita” szerinte ahhoz vezet, hogy a hirdetők szüneteltetik a reklámokat, de ez mindaddig fennáll, amíg az ADL nem ad nekik zöld utat, ám ez nem fog bekövetkezni, amíg Muskék nem függesztik fel titokban (vagy tiltanak ki) olyan fiókokat, amik a ligának nem tetszenek. Ilyen kapcsolatuk volt éveken át a Twitterrel, és nem kizárt, hogy a többi közösségi médiával és keresőmotorral is ez a helyzet.

Ezután Musk megosztott egy dokumentumfilmet az NPR-től (National Public Radio), ami az állítólagos lejáratási metódusokat mutatja be az ADL-től, de a reakciók sem maradtak el: ez a tweet azt írja, hogy az ADL-t és a zsidókat vádolni a platform értékének elpusztításáért eléggé megosztó. Mi pedig csak annyit mondunk, hogy Musk visszaengedte a Twitterre Kanye Westet. A rapper pedig bizonyítottan antiszemita…

Talán nem véletlenül csökkent az amerikai hirdetési bevételeik 60%-kal…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu