Mortal Kombat 1 – „Flawless Victory” vagy inkább „Fatality”?

TESZT – A Mortal Kombat 1 megújítja a franchise-t, új mechanikákat és izgalmas egyjátékos tartalmat adva a jól ismert harci dinamikához. Bemutatjuk a legújabb játékot, amely a klasszikus franchise feljavításán túl új játékelemekkel is bővül. A Kameo Fighters és az Invasions mód csak a jéghegy csúcsa. Ebben a cikkben bemutatjuk a játék mélyebb rétegeit és azokat a frissítéseket, amelyek még vonzóbbá teszik az új és visszatérő játékosok számára.

 

 

A Mortal Kombat 11 apokaliptikus eseményeit és történeti kiegészítőjét követően a Mortal Kombat 1 egy friss fejezetet nyit a franchise karakterei életében. Bár a játéksorozatra ezt állítólag mindig is jellemző volt, minél több időt töltöttem a Mortal Kombat 1-gyel, annál inkább éreztem, hogy a legújabb epizód ismerős területen mozog – és ez egyáltalán nem probléma.

 

Mortal Kombat 1

 

Öldöklő párharcok, vérengzések, kivégzések – ez az igaz Mortal Kombat!

 

A Mortal Kombat 1 magasabb szintre emeli elődeinek már eleve dinamikus játékmenetét. Minden egyes ütés, rúgás, dobás és speciális technika erőteljesnek és hatásosnak tűnik az öldöklő csatákban, amelyben a karakterek küzdenek. Ha már pár meccset lejátszottál a kiválasztott karaktereddel, a játékmenet igazán életre kel. Kezded megérteni, hogyan illeszthetők össze a különböző kombinációk, speciális mozdulatok, és a legújabb epizód újdonsága, a Kameo Fighters is bekerül a repertoárodba.

A játék fő karaktergárdája a franchise különleges és sokak által kedvelt szereplőiből áll, akik egyedi harci stílusokat és taktikákat visznek a képernyőre. Olyan erős, testközelben harcoló karakterek, mint Shao tábornok és Geras, kihívást jelentenek azoknak a játékosoknak, akik nehezen kezelik a távolsági harcot. Ezzel szemben én személy szerint az olyan agilis karaktereket részesítem előnyben, mint Kitana és Li Mei. Amikor ehhez hozzáadjuk az olyan franchise ikonokat, mint Liu Kang, Mileena és Johnny Cage, akik mindegyike lenyűgöző karakterdizájnnal és mozgássorokkal bír, akkor elmondhatjuk, hogy ez az egyik legkiválóbb karakterkészlet, amellyel a sorozat valaha debütált. Az egyetlen csalódás, hogy az egyik kulcsszereplő, Shang Tsung, csak előrendelési DLC-ként érhető el.

 

 

Bruce Lee is bevállalná

 

A Mortal Kombat 1 története olyan, mintha egy mozifilmet néznénk. A fejlesztőcsapat, a NetherRealm Studios, remekül ötvözi a harci szekvenciákat a történetmeséléssel, anélkül hogy az oda nem illő, zavaró momentumokat csempészne be, amelyek csak azért lennének, hogy előkészítsék a következő harcot. A történetnek kiváló a produkciós minősége, a legfejlettebb arcanimációkkal és az egyik legjobb vágott harci koreográfiával, amit valaha láttunk ebben a műfajban. Különösen tetszett, ahogy Liu Kang megpróbál rendet tartani az új idővonalban, még ha a végső csavarok néha kissé nyakatekertek is.

De a Mortal Kombat 1 rengeteg egyjátékos tartalmat kínál, akkor is, ha már végigjátszottad az órákig tartó történetet. Az Invasions módban birodalmak közötti küldetéseken vehetsz részt, ahol számos különböző kihívás teljesítésével jutalmakat szerezhetsz. A kreatív próbatételek változatosak: a könnyű harcoktól kezdve a komplex, több fázisú főnöki csatákig, egészen az akadályokat elkerülő túlélési próbákon és Test-Your-Might feladatokon át. Bár nagyon szeretem ezt a játékmódot, és tetszik az a lehetőség, hogy hathetente kilenc órányi friss tartalom érkezik, a játékmenet egy idő után kezd egy kicsit monotonná válni. Ennek ellenére élvezem, hogy esténként végigjátszhatok egy sor kihívást, és új kozmetikai elemeket szerezhetek a karaktereimnek.

Ami a hagyományosabb játékmódokat illeti, a Mortal Kombat 1 visszaadja az egyjátékos arcade stílusú Towers játékmódot, és mellé egy kis csomag online lehetőséget is kínál. A King of the Hill mód túlságosan sok várakozási időt tartalmaz, amikor más játékosok csatáját kell nézni, de én élvezem, ha a Kombat League rangsorolt mérkőzésein próbára tehetem a képességeimet. Bár a történet és az inváziós küldetések továbbra is a fő céljaim, egy másik játékos elleni háromtól ötig tartó meccssorozat különleges feszültséget teremt, és ezek a pillanatok tartoznak a Mortal Kombat 1 legemlékezetesebb élményei közé.

 

Sonya Blade egy olyan mozdulatot mutat be Mortal Kombat 1-ben, ami nagyon hasonlít Randy Orton híres RKO-jára.

 

Mindenhol szép, kivéve Switch-en

 

A Mortal Kombat 1 grafikája lenyűgöző. A karakterek és a környezetek részletesen kidolgozottak, és a fény- és árnyékhatások hozzájárulnak a játék hangulatához. A játékban szereplő helyszínek változatosak és érdekesek, mint például a sivatagi oázis, a kínai templom vagy a titkos laboratórium. A játékban használt motion capture technológia élethűvé teszi a karakterek mozgását és arckifejezését, ami fokozza az immersziót. A játék leglátványosabb elemei azonban a Fatalities, amelyek brutális és véres befejezései a harcoknak. A Fatalities olyan kreatívak és sokkolóak, hogy néha el sem hiszem, amit látok. A Mortal Kombat 1 grafikája nem csak szép, hanem stílusos is, ami tökéletesen illeszkedik a franchise hangvételéhez.

A Switch grafikája a Mortal Kombat 1-ben valóban nem éri el a többi platform szintjét. A játék dinamikusan változtatja a felbontást, hogy megpróbáljon 60 fps-t elérni, de ez gyakran alacsonyabb értékeket eredményez, mint 900p a dokkoló módban és 720p a kézben tartott módban. A textúrák, a geometria, a fények és az árnyékok is sokkal egyszerűbbek és kevésbé részletesek, mint a másik verziókban. A karakterek arcai kifejezéstelenek és hibásak, ami rontja az immerziót. A játékmenet is szenved a grafikai problémáktól, mivel a képkockasebesség csökken, amikor több harcos és vizuális effektus jelenik meg a képernyőn. A betöltési idők is hosszabbak, mint a többi platformon, és néhány grafikai hiba is előfordul, mint például a háttérben lévő tárgyak villogása. A Switch verzió tehát nem nyújtja azt az élményt, amit a Mortal Kombat 1 rajongói elvárnak egy ilyen drága játéktól, sőt, egészen konkrétan a grafikája borzalmas.

 

 

„Mortal Kombaaaaat”!

 

Amikor az első Mortal Kombat játék megjelent több mint három évtizeddel ezelőtt, a sorozat gyorsan hírnevet szerzett a szó szoros értelmében vérbe fojtott harci jeleneteiről és erőszakos megoldásairól. A széria emblematikus „Fatal Blows”, „Brutalities” és természetesen a „Fatalities” elemek megjelennek a Mortal Kombat 1-ben is, de idővel a játéksorozat egyre inkább más aspektusokban is kiemelkedővé vált. Például, a játék egyjátékos tartalma is egyre többet kapott a reflektorfényből, és az iparágban vezető pozíciót ért el az egyedülálló és tartalmas kihívásokkal, amelyek a játékosok elé kerülnek.

Ezenkívül a sorozat hihetetlenül pontos és feszes harci mechanikája is egyre több elismerést kap. A Mortal Kombat 1 ezeket a pozitív aspektusokat nem csupán megőrzi, de tovább is fejleszti, így a játék a műfaj további fejlődését is szolgálja.

Vagyis, a Mortal Kombat 1 nem csak a sorozat, de a teljes harci játékok műfajának fantasztikus évet ígérő továbbfejlődését is képviseli. Az új elemek és mechanikák, amelyek a játékban megjelennek, mind azt szolgálják, hogy a már eddig is magasra tett mércét még magasabbra emeljék, így biztosítva, hogy a játékosok újra és újra visszatérjenek a Mortal Kombat világába.

-BadSector-

Pro:

+ Új mechanikákat és izgalmas egyjátékos tartalmat adva a jól ismert harci dinamikához
+ Lenyűgöző grafika és részletes karakter- és környezetdizájn
+ Sokoldalú és tartalmas egyjátékos módok, beleértve az új Invasions módot

Kontra:

– A játékmenet idővel monotonná válhat
– A Switch verzió grafikai minősége alacsonyabb, és technikai problémákkal is küzd
– Egyes kulcsfontosságú karakterek, mint Shang Tsung, csak előrendelési DLC-ként érhetők el


Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment

Fejlesztő: NetherRealm Studios

Stílus: Harci játék

Megjelenés: 2023. szeptember 19.

Mortal Kombat 1

Játékmenet - 9.2
Grafika - 8.2
Történet - 8.5
Zene/hangok - 8.6
Hangulat - 9.2

8.7

KIVÁLÓ

A Mortal Kombat 1 új fejezetet nyit a franchise-ban, innovatív mechanikákkal és egyjátékos módokkal bővülve. A játék grafikája és karakterdizájnja lenyűgöző, bár a Switch verzió elmarad ezen a téren. A tartalmas és változatos egyjátékos élmények kiemelkednek, de a játékmenet idővel monotonná válhat.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV