A Total War: Pharaoh hamarosan, október 11-én érkezik, és rengeteg funkcióval büszkélkedhet, amibe a játékosok már a megjelenéskor belevethetik magukat.
A Creative Assembly és a Sega májusban jelentette be a Total War: Pharaoh-t. A következő történelmi Total War játék Kr. e. 1200-ba, a bronzkori összeomlás kezdetére kalauzolja majd a játékosokat. A következő évszázadban kezdődik majd Egyiptom hanyatlása és az egykor hatalmas Hettita Birodalom pusztulása. Ez azonban a technológiai fejlődés időszaka is volt, amikor az egész ókori világban gyorsan elterjedt a vasfeldolgozás.
A Total War: Pharaoh játékosai október 11-től újraírhatják a történelmet, miközben győzelemre vezetik nemzetüket.
A Creative Assembly bemutatott egy jó kis részletet a játékból, többek között kiterjesztett pillantást vetett a különböző frakciók alfa játékmenetére.
Ezek között rengeteg új funkciót láthatunk, amelyek a játékba érkeznek. Íme egy gyors összefoglaló mindarról, amit a Creative Assembly eddig a Total War: Pharaohról elárult.
Total War: Pharaoh – íme a játékmenet fő feature-jei:
- Fordulóalapú nagystratégia és valós idejű csaták
- Anatóliától Núbiáig terjedő térkép
- Három kultúra: Egyiptomi, kánaáni és hettita.
- Nyolc játszható frakció egyedi perkekkel
- Dinamikus időjárás
- Dinamikus tüzek
- Istenek, akik erősítéseket adnak az őket imádó frakcióknak
- A játék végén a tengeri népek inváziója
- Egyiptomi és hettita udvari pozíciók
- Foglald el a szent földeket, hogy legitimitást szerezz, és egyiptomi fáraó vagy hettita király legyél!
- A trónkövetelők különböző koronákat szerelhetnek fel, amelyek egyedi előnyöket biztosítanak
- A „Civilizáció pillérei” mechanika, amely a bronzkori összeomlást képviseli.
- Kiterjedt kampány testreszabási lehetőségek
- A játékosok a városokon kívül is építhetnek előőrsöket
- A helyőrségi előőrsök erősítést biztosítanak a csatában
- „Királyi rendeletek” technológiai fa, amely különböző bónuszokat szabadít fel.
- Vezetői képességfák
- Éj-nap ciklus
- Az évszakok változása befolyásolja a nyersanyagtermelést
A Total War: Pharaoh hadjáratának térképe az ókori Közel-Keleten húzódik, a mai Szudánban található egyiptomi Kush tartománytól a mai Törökországban található Anatóliáig. Délen négy egyiptomi frakció uralja a trónért vívott háborút. Eközben két játszható hettita frakció küzd Anatóliáért. Két kánaánita frakció pedig az északra és délre fekvő, széteső birodalmak közé szorul.
A betörő tengeri népek és a közelgő bronzkori összeomlás azonban azzal fenyeget, hogy mindannyiukat térdre kényszeríti.
A játék kabalája az egyiptomi fáraó, Ramszesz, bár nem ő az egyetlen, aki az egyiptomi trónért verseng. Amenmesse és Seti hercegek aktívan pályáznak a fáraó címre. Míg Seti felesége, Tausret arra készül, hogy tőkét kovácsoljon a holtpontról. Északon a hettita vezetők, Kurunta és Suppiluliuma harcolnak Anatólia ellenőrzéséért. Eközben a kánaánita frakciókat a brutális hadúr Irsu és az ármánykodó manipulátor Bay vezeti. Mindketten szeretnének hasznot húzni a birodalom polgárháborúiból. A nyolc vezető mindegyike egyedi képességekkel és egységekkel rendelkezik, ami radikálisan eltérő játékstílusra ösztönöz.
Elkerülhetetlen hanyatlás vagy győzedelmes visszatérés?
A játékosok azonban nem csak a többi frakció ellen harcolnak. A tengeri népek már úton vannak, hogy kifosszák a destabilizált birodalmakat. A játékosok egyedül is megpróbálhatnak szembeszállni velük. Ám lehet, hogy jobban járnak, ha szövetségeseket keresnek a többi frakció között. A „Sea People Invasion” a Total War: Pharaoh „Pillers of Civilization” mechanikájához is kapcsolódik, amely a bronzkori összeomlás gyors kezdetét szimulálja.
A térképen szétszórva 19 nagyváros található, amelyek a bronzkori civilizáció központjait képviselik. A háború, a pestis, az éhínség és más katasztrófák tartósan károsíthatják ezeket a településeket. Ezzel meggyengítve mindhárom társadalmat. Az összeomlás magasabb szintjei növelik a katasztrófák gyakoriságát, és veszélyesebbé teszik a tengeri népek támadásait.
A játékosok azonban dolgozhatnak azon, hogy visszafordítsák a hanyatlást, vagy akár teljesen megakadályozzák azt.
A játék másik legjelentősebb újdonsága a Total War: Pharaoh dinamikus időjárási rendszere. A csatatereket homokviharok homályosíthatják el. Vagy hirtelen heves eső áztathatja el őket. Egyes egységek jobban kezelik a különböző időjárási körülményeket, mint mások. A játékosoknak ehhez kell igazítaniuk stratégiájukat.
Az új történelmi Total War játék a tüzet is bevezeti játékmechanikaként. Ha egyszer meggyújtották, a tűz elterjedhet a fűben, a fákon és az épületeken. Ez azzal fenyeget, hogy elborítja az egységeket és elpusztítja a településeket. A játékosok ezt előnyükre fordíthatják, porig égethetik az ostromfelszereléseket, és felgyújthatják az erdőket, hogy elnyeljék az ellenséget.
Azonban óvatosnak kell lenniük, ha játszani kezdenek a tűzzel, mivel a lángok kiszámíthatatlanok lehetnek, és nem törődnek azzal, hogy kit égetnek meg.
A Total War: Pharaoh másik újdonsága, hogy a játékosok széles körű lehetőséget kapnak arra, hogyan szabhatják testre a kampányaikat. Például azok a játékosok, akik úgy érzik, hogy a játék túlságosan kiszámíthatóvá válik, választhatják az egyes frakciók kezdő helyszínének véletlenszerűvé tételét. A játékosok olyan dolgokat is megváltoztathatnak, mint az erőforrások képessége, a kezdőpénz, az AI személyisége, a természeti katasztrófák, a karakterek mozgása és még sok más.