A Valve jelentős hardveres frissítést szeretne, de cserébe addigra elavulttá válik a technológia a készülékében a többi handheld PC-éhez képest.
A Steam Deck azért lett sikeres, mert bár valamelyest konzolos elemeket mutat, mégis egy PC volt annak minden előnyével és hátrányával. Viszont a PC-k esetében kimondhatjuk, hogy elég gyorsan jönnek új alkatrészek (processzorok, videókártyák…), így technológiailag gyorsan viszonylag elavulttá válhat a készülék (ami ennek ellenére is képes korrekt teljesítményre, mert nem muszáj évente cserélgetni a CPU-t, GPU-t…). Így a Steam Deck esetében is el lehetne várni, hogy a Valve lépést tartson az új technológiával, de a tavalyi megjelenése óta nem történt számottevő frissítés, így az APU (processzor és grafikus chip egy lapkán), a memória, a tárhely nem esett át egy tuningon. Pierre-Loup Griffais, a Steam Deck egyik tervezője a The Verge-nek adott interjújában kimondta: a cél az, hogy az összes Steam Deck-tulajdonosnak azonos teljesítményt akarnak biztosítani, és csak akkor lehet szó új hardverről, ha kiemelkedően nagy javulást ér el teljesítménybelileg.
„Fontos számunkra, hogy a [Steam] Deck fix teljesítménycélt kínáljon a fejlesztők számára, és hogy a vásárlóknak szóló üzenet egyszerű legyen, ahol mindegyik készülék ugyanazokat a játékokat tudja játszani. Ezért a teljesítményszint megváltoztatását nem vesszük félvállról, és csak akkor szeretnénk ezt megtenni, ha elég jelentős [teljesítménynövekedés] érhető el. Azt sem szeretnénk, ha a nagyobb teljesítmény az energiahatékonyság és az akkumulátor élettartamának jelentős rovására menne. Nem számítok arra, hogy a következő néhány évben lehetséges lesz egy ilyen ugrás, de továbbra is szorosan figyelemmel kísérjük az architektúrák és a gyártási folyamatok innovációit, hogy lássuk, merre haladnak a dolgok,” mondta Griffais.
A baj csak annyi, hogy az Asus ROG Ally, a Lenovo Legion Go, az Ayaneo handheld PC-i mind erősebb, modernebb hardverrel jutnak el a piacra, miközben a Steam Deck már az idei évben is problémákba ütközött az AAA játékok futtatásakor. És 2025-ig, 2026-ig ez a helyzet nem fog javulni, sőt…
Forrás: WCCFTech