A japán cég elnöke szerint áremelés nélkül nem tudnak lépést tartani a növekvő fejlesztési költségekkel.
Tsujimoto Haruhiro, a Capcom elnöke és operatív igazgatója is mikrofonra lett kapva a Tokyo Game Show-n (ugyanígy járt a Dragon’s Dogma II rendezője és producere is, erről a nap során már beszámoltunk), és a Bloombergnek azt nyilatkozta, hogy ha a Capcomnak a Microsoft felvásárlási ajánlatot tenne, ő elutasítaná, mert szerinte az jobb lenne, ha egyenrangú partnerek lennének. Arról is beszélt, hogy ők maguk sem szeretnének felvásárlásokat végrehajtani. Ez gyakori téma a játékiparban, és régebben a Capcom is célpont volt, de a japán cég organikus, természeti növekedést preferálja. Fontos edzeni és tanítani a cégen belüli emberi erőforrásokat a növekedési stratégia teljesítése céljából. Úgy véli, hogy a külső partnereket is bevethetik, de felvásárlásokat nem tervez.
Az egyik cél a Capcom számára az, hogy a kiadó AAA játékait okostelefonokra elhozzák. (Ezt tanúsítja, hogy a Resident Evil: Village, illetve a Resident Evil 4 Remake is az iPhone-okra, iPadekre tart, ha abban minimum M1-es chip van.) A japán cégnek hosszú ideig a PC volt a fő platform, és jelenleg 230 országban és régióban értékesítenek erre. Bár továbbra is a PC az elsődleges platformjuk, azt reméli, hogy a 100 milliós eladási célt úgy valósíthatja meg, hogy a mobilokon (Android, iOS) is kiadják az AAA játékaikat.
Tsujimoto egy másik interjúban, a Nikkeinek nyilatkozva kifejezte, hogy a japán fejlesztők költségei is emelkednek, és szerinte itt lenne az idő az áremelésnek. Hozzá kell tennünk, hogy a Capcom eddig nem lépte meg azt, amit a SEGA és a Square Enix már igen, ugyanis a cég továbbra is 60 dolláros (~24 ezer forintos) áron értékesíti terméket, de nem kizárt, hogy a Dragon’s Dogma II már 70-ért (azaz kb. 28 ezer forintért) kelleti majd magát.
Csak idő kérdése volt, hogy mikor kezdik ők is belengetni az áremelést.
Forás: WCCFTech