Mivel a PlayStation 5 és az Xbox Series is AMD technológiára épül, a 2020-ban megjelent új konzolgeneráció képes az FSR új szintjét is bevetni.
A minap PC-n elindult az AMD FSR 3 PC-n, de két, nem éppen sikeres játékban bukkant fel a képkockát generáló technológia (Forspoken, Immortals of Aveum), ami viszont így is jelentősen megerősíti a játékok teljesítményét. A közvetlen rivális, az Nvidia DLSS 3 eredményeivel összevetve az Immortals of Aveumban az AMD győzni tudott, de cserébe sokkal hajlamosabb a szaggatásra.
A Gamescomon az AMD bejelentette, hogy az FSR 3 konzolokra is meg fog jelenni, de ehhez az is kell, hogy a fejlesztők támogassák a technológiát, amihez a „pirosak” több felvételt is állítottak (az interpoláció előtti és a felskálázás utáni frame rate minimum 60 FPS kell, hogy legyen, és ezt tolja fel az FSR 3 120-ra). Az egyik elváráson sokan el is hasalnának, ugyanis nem egy játék konzolos verziója van limitálva 30 FPS-re (például a Remedy Entertainment is így tervezte az Alan Wake II-t, aminek viszont lesz egy izmosabb Performance módja is, erről nemrég írtunk).
Az Ascendant Studios, az Immortals of Aveum fejlesztői a hírlevelükben erősítették meg az AMD FSR 3 konzolos megjelenését, és a 60 FPS-t tudó Performance módú játékokban ha HDMI 2.1-es kijelzőnk van, a frame rate 120 FPS lehet, de például a Gotham Knights, a Redfall, és a Starfield esetében nem lenne szerencsénk. A PlayStation 5 esete különösen érdekes ehet: az FSR 2 egy DX12-alapú helyettesítő swapláncot használ, amely aszinkron módon kezeli az optikai áramlási és képkocka-generálási feladatokat. A GPU Open blogposztja technikai részletekbe bonyolódik, de összefoglaljuk érthetően.
A PlayStation 5 esetében ott lehet baj, hogy az Unreal Engine 5-ös plugin kínál egy alternatív opciót a Windowson kívüli platformoknak, de az nem működik azinkron módon, és a PlayStation 5 emiatt gyengébb teljesítményre lesz képes, így az Xbox Series lépéselőnyt nyerhet az AMD FSR 3 implementációjával, hacsak a Sony nem lesz képes valahogy a hiányosságát kiküszöbölni…
Forrás: WCCFTech