Todd Howard, a Bethesda Game Studios (BGS) ikonikus fejlesztője szerint nem egy olyan játékról van szó, amit egyszer végigjátszunk, majd aztán elő sem vesszük.
Howard Ted Price-szal, az Insomniac Games vezérigazgatójával beszélgetett el egy Game Maker’s Notebook interjúban több témáról, így például a modern játékok koncepciójának méretéről, és majd a Starfield élettartama is felbukkant témaként: „Ez egy olyan játék, amelyet szándékosan hosszú időre terveztünk. Az egyik dolog, amit megtanultunk a korábbi játékainkból (pl. a The Elder Scrolls V: Skyrim vagy a Fallout), hogy az emberek nagyon sokáig akarnak játszani velük. Hogyan építhetjük fel úgy, hogy ezt természetesnek érezzük, és ha az emberek játszottak a játékkal, és befejezték a fő küldetést, akkor ezt láthatják,” mondta Howard.
Ezzel a gondolattal a Starfield nyílt végű New Game+ rendszerére gondolt, ami valóban kreatívnak és egyedinek hat. Aztán kapott egy olyan kérdést, hogy a fejlesztőknek tovább kellene tolniuk saját magukat a technológia fejlődésével: „Szerintem ez a fejlesztőkkel kezdődik. Muszáj, nem igaz? Szerintem a technológiával kezdődik. Új hardvereket látsz, új módon akarod használni őket, játékdemókat nézegetsz, és azt mondod: „Ezt megtehetnénk, így is előadhatnánk.” Azt hiszem, hogy a játékok méretét látva vissza kell mennem megnézni. Milyen nagyok voltak a dolgok korábban? Az egyik dolog, amit észrevettem, hogy mivel több játékot játszanak hosszú ideig, ezek „élő játékok”, az a képesség, hogy idővel frissíteni lehet őket, olyan játékokat hoz létre, amelyekkel az emberek most játszanak, amelyek már régóta léteznek, évek óta kapnak frissítéseket, és ez elvárásokat támaszt,” tette hozzá Howard.
A Starfield egy hónapja, hogy megjelent (mindenkinek szeptember 6-ától lett elérhető, de a Premium/Constellation Edition előrendelői már elsejétől játszhatták), és már 19-én hallottuk, hogy a Bethesda (és így a BGS) történetének legnagyobb rajtját vette, ugyanis több mint 10 millió játékost ért el addigra. Európában is a top 5-be jutott a leggyorsabban fogyó játékok liszáján a megjelenési hetén felmutatott eredményei alapján.
Forrás: VGC