Starfield: hosszú ideig kell játszani, így tervezték meg

Todd Howard, a Bethesda Game Studios (BGS) ikonikus fejlesztője szerint nem egy olyan játékról van szó, amit egyszer végigjátszunk, majd aztán elő sem vesszük.

 

Howard Ted Price-szal, az Insomniac Games vezérigazgatójával beszélgetett el egy Game Maker’s Notebook interjúban több témáról, így például a modern játékok koncepciójának méretéről, és majd a Starfield élettartama is felbukkant témaként: „Ez egy olyan játék, amelyet szándékosan hosszú időre terveztünk. Az egyik dolog, amit megtanultunk a korábbi játékainkból (pl. a The Elder Scrolls V: Skyrim vagy a Fallout), hogy az emberek nagyon sokáig akarnak játszani velük. Hogyan építhetjük fel úgy, hogy ezt természetesnek érezzük, és ha az emberek játszottak a játékkal, és befejezték a fő küldetést, akkor ezt láthatják,” mondta Howard.

Ezzel a gondolattal a Starfield nyílt végű New Game+ rendszerére gondolt, ami valóban kreatívnak és egyedinek hat. Aztán kapott egy olyan kérdést, hogy a fejlesztőknek tovább kellene tolniuk saját magukat a technológia fejlődésével: „Szerintem ez a fejlesztőkkel kezdődik. Muszáj, nem igaz? Szerintem a technológiával kezdődik. Új hardvereket látsz, új módon akarod használni őket, játékdemókat nézegetsz, és azt mondod: „Ezt megtehetnénk, így is előadhatnánk.” Azt hiszem, hogy a játékok méretét látva vissza kell mennem megnézni. Milyen nagyok voltak a dolgok korábban? Az egyik dolog, amit észrevettem, hogy mivel több játékot játszanak hosszú ideig, ezek „élő játékok”, az a képesség, hogy idővel frissíteni lehet őket, olyan játékokat hoz létre, amelyekkel az emberek most játszanak, amelyek már régóta léteznek, évek óta kapnak frissítéseket, és ez elvárásokat támaszt,” tette hozzá Howard.

A Starfield egy hónapja, hogy megjelent (mindenkinek szeptember 6-ától lett elérhető, de a Premium/Constellation Edition előrendelői már elsejétől játszhatták), és már 19-én hallottuk, hogy a Bethesda (és így a BGS) történetének legnagyobb rajtját vette, ugyanis több mint 10 millió játékost ért el addigra. Európában is a top 5-be jutott a leggyorsabban fogyó játékok liszáján a megjelenési hetén felmutatott eredményei alapján.

Forrás: VGC

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu