Az EA Sports FC 24 a kezdeti, általánosságban elfogadható indulás ellenére a FIFA név elhagyása óta az eladások csökkenését tapasztalja elődjéhez képest.
Az EA első futballcímének a FIFA licenc elvesztése óta, az EA Sports FC 24 fizikai eladásai 30%-kal csökkentek a FIFA 23-hoz képest. A FIFA tavalyi belépője jelentette a játékkiadó és a nemzetközi futballszövetség közötti megállapodás végét. Ez tette lehetővé az EA számára, hogy FIFA címmel ellátott játékokat adjon ki. Ez az utolsó játék nagy sikert aratott. Mindez olyan jóslatokat váltott ki, hogy a FIFA 23 a franchise történetének legsikeresebb címe lehet. Most az EA-nak azzal kell szembenéznie, hogy a klasszikus márkajelzés nélkül kell továbblépnie.
A FIFA 23 talán nem tartozik a valaha volt legjobb FIFA-játékok közé, de a rajongók támogatottsága és az eladások tekintetében így is nagyon magasra tette a lécet az utód számára.
Most, hogy az EA Sports FC 24 megjelent, és az adatok is érkeznek, úgy tűnik, hogy az EA újonnan brandelt sorozatának első darabja nehezen éri el a korábbi FIFA-számokat. Bár a cím összességében jól teljesít, a fizikai lemezek eladása tekintetében jelentősen elmarad a FIFA 23-tól.
Amint arról Christopher Dring, a GamesIndustry.biz munkatársa a Twitteren beszámolt, az EA Sports FC 24 fizikai lemezeinek eladása 30%-kal maradt el a FIFA 23-hoz képest. Ugyanebben a bejegyzésben Dring elismeri, hogy az EA számított az eladások csökkenésére a névváltoztatás miatt. Ám egy ekkora veszteség még így is aggodalomra adhat okot a kiadónak.
Bár a FIFA márkanév elvesztése is szerepet játszhatott, lehet, hogy más okok is közrejátszanak. A játékot az elégedetlen rajongók kritikai bombaként értékelték. Ez drámaian csökkentette a játék pontszámát a különböző platformokon.
Mint az EA sportfranchise-ainak sok más címére, arra is érkeztek panaszok, hogy ez az új cím egyszerűen nem tesz eleget a játékmenet javításáért és a korábbi változatoktól való megkülönböztetésért.
Ugyanakkor az FC 24 Switch-verziója jobban fogy, mint a FIFA 23. Ez azért lehet, mert a legutóbbi, Switchre készült FIFA-játékok nem igazán új címek, hanem frissített névsorok és skinek voltak. Mivel az FC 24 valóban új cím a Switch számára, a Nintendo rajongói lecsaptak rá. Ez alátámasztja azt az elképzelést, hogy a más platformokon tapasztalható gyenge eladások a sorozatban bekövetkezett változások hiányának köszönhetőek, nem pedig a FIFA név elvesztésének.
A jövőben az EA nélkül is lesz új FIFA-játék. Így a kiadó minden bizonnyal a FIFA valódi utódjáként szeretné megalapozni az FC-sorozatot. Az eladások ilyen mértékű visszaesése azonban nem tűnik a legjobb kezdésnek.
Forrás: X
Physical launch sales of EA Sports FC in the UK are down 30% over last year’s FIFA 23. EA had expected some short-term impact as a result of the rebrand
— Christopher Dring (@Chris_Dring) October 1, 2023