Meglepő módon legutóbb éppen a Cyberpunk 2077 fejlesztője védte meg a Starfield-ot egy játékos kritikájával szemben.
A Cyberpunk 2077 egyik fejlesztője megvédte a Starfield-ot a kritikusoktól. Utóbbiak szerint a Bethesda RPG-jének animációi gyengébbek, mint a CD Projekt Red játékában. A két cím jelenleg a legtöbbet emlegetett játék, amelyek az emberiség különböző fiktív változatait mutatják be a játékosoknak.
A Cyberpunk 2077 vezető tervezője, Patrick K. Mills megvédte a Starfieldet a kritikákkal szemben, mondván, hogy a játék animációi nem felelnek meg a Cyberpunk 2077-nek.
A Twitteren a SynthPotato nevű felhasználó azt mondta, hogy a Cyberpunk 2077 visszanézése megmutatta nekik, mennyire elavultak a Starfield animációi. Mills válaszában kifejtette, hogy a Bethesda és a CD Projekt Red másképp kezeli a mozgóképeket. A dizájner szerint a Bethesda nem erre koncentrál. Ehelyett arra összpontosítja erőforrásait, hogy a Starfield játékosai nagyfokú szabadságot kapjanak. Mills azt is állítja, hogy a játékban több jelenet van. A szereplők váltakozó szereplőgárdájával és „észvesztően sok lehetséges helyszínnel”. Mint ilyen, a kidolgozottabb animációkon való munka miatt a játékot sosem tudták volna befejezni.
Mills szerint az is jogos, hogy a játékosok azt szeretnék, ha a Starfield jelenetei filmszerűbbek lennének, de „ennek ára van”.
A Starfield-ot annyiszor hasonlították a Cyberpunk 2077-hez, hogy ez extra nyomást helyezett a játékosok elvárásaira. Mills azzal fejezi be, hogy egy játékban nem lehet minden funkció ugyanolyan szinten kivitelezve. Ám ennek vajmi kevés köze van a használt motorhoz.
Azt is érdemes észben tartani, hogy a két játék azonban különböző életszakaszban van. A Cyberpunk 2077 a Phantom Liberty DLC megjelenésével jutott el végre egy kiforrott állapotba. A Starfield eközben még csak az elején jár annak, hogy nevet szerezzen magának. Míg az alapjáték már most is órákig tartó szórakozást nyújt a játékosoknak, a hamarosan megjelenő DLC nagy potenciállal rendelkezik, hogy még többet adjon a játékhoz.
Forrás: X
I like starfield a lot, so I'm not getting involved in the core criticism here, but I will say that the way they handle cinematics vs 2077 is not down to engine so much as it is tools and design. Related but not the same. https://t.co/l1rJNFlBoe
— Patrick K. Mills (@PKernaghan) October 2, 2023