Ilyen lett Mark Zuckerberg első, teljes egészében a Metaverzumban készült interjúja! [VIDEO]

TECH HÍREK – Mark Zuckerberg első, teljes egészében a Metaverzumban készült interjúja kissé robotikus. Ám ez nem csak a technológiának köszönhető…

 

 

Mark Zuckerberg, a korábban Facebook néven ismert szervezet vezetője befejezte első interjúját, amelyet teljes egészében a vállalat névadó Metaverzumában készített. Mindez egyszerre lenyűgöző, ijesztő és „meh”.

Zuckerberggel Lex Fridman készített interjút, egy podcasterrel, akivel már többször beszélgettek, ám így még sosem.

Zuckerberg és Fridman egymástól távol tartózkodtak, Fridman a texasi Austinban, Zuckerberg pedig feltehetően a Meta kaliforniai központjában.

Az interjúhoz mindkettőjüket részletes fizikai szkennelésnek vetették alá. Valamint valamilyen arckifejezés- és mozgástanulási folyamatnak. Ez talán az okostelefonok biztonságához használt biometrikus adatok, köztük az ujjlenyomatok és az arcok megtanulására használt tréningrutinok összetettebb változatához hasonlít.

Zuckerberg elmagyarázza, hogy ezeket az adatokat ezután egy kódba foglalják, amelyet aztán egy VR-headset szenzoradataival kombinálnak. Ebből élethű digitális avatárt hoznak létre. Ami nagyon okos, hogy ez a megközelítés azt jelenti, hogy a szükséges sávszélesség viszonylag korlátozott. Miután mindkét fél rendelkezik a másik digitális avatárjának másolatával, az animációhoz szükséges adatmennyiség sokkal kisebb, mint például a nagyfelbontású digitális videó továbbításához.

Elméletileg tehát valami sokkal valósághűbbet kapunk, mint a videó, de kevesebb sávszélességgel. De mennyire valósághű? Fridman feltöltötte a YouTube-csatornájára az interjú 2D-s ábrázolását, amely mindkét avatárt tartalmazza. (Lásd a cikk végén.)

Sajnos a videó csak 1080p-s. De még ilyen viszonylag alacsony felbontás mellett is látható, hogy az avatároknak eléggé egyértelmű CGI-hangulata van. Biztos, hogy jók, de senki, aki csak mérsékelten is ismeri a modern CGI-t, nem tévesztené össze őket az élő videóval.

Persze maguknak a főszereplőknek a karaktere vitathatatlanul nem segít. Sem Fridman, sem Zuckerberg nem tűnnek borzasztóan érzelmesnek. Valódi énjük elég robotikus tud lenni.

Tehát az, hogy e digitális avatárok szintetikus érzése mennyiben köszönhető a digitális átültetésnek, vagy csak e meglehetősen szokatlan főszereplők tényleges tartásának és láthatóan kényelmetlen helyzetének, nyitott kérdés.

Mégis, az avatároknak van egy kissé lapos, digitalizált kisugárzása. Mindez valószínűleg nem teljesen Zuckerberg és Fridman fizikai tartásának köszönhető. Ennek ellenére az élmény kétségtelenül nagyságrendekkel lenyűgözőbb és magával ragadóbb, ha valóban VR-headsetet használunk.

Hasonlóképpen, a feltöltött videó alapján úgy tűnik, hogy a Meta nagyjából megoldotta a késleltetés problémáját. Úgy tűnik, hogy a két fél tökéletesen természetes, gördülékeny beszélgetést folytat annak ellenére, hogy a beszéd vagy az arckifejezés és a viselkedés érzékelése, a kódba való lefordítása és a másik felhasználónak való továbbítása között meglehetősen sok adatfeldolgozásnak kell lezajlania.

Ami a használt hardvert illeti, ránézésre úgy néz ki, mint a Meta Quest Pro headset. Továbbá egy sor meglehetősen nagy méretű fülhallgató. Igazság szerint ez marad a fő ellenérv az ilyen jellegű élményekkel szemben – a nehézkes hardver, amit viselni kell.

Forrás: YouTube

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu