Anélkül, hogy konkrét számokat mondanánk, a CD Projekt RED (CDP) hét és félszer annyit költött a belső nézetes kalandjátékának minőségi korrekciójára, mint amennyit a Nacon szánt a Daedalic Entertainment legnagyobb bukására, a The Lord of the Rings: Gollumnak a teljes fejlesztésére!
A CDP az október 5-ei befektetői napján erősítette meg, hogy a lengyelek több mint 120 millió dollárt költöttek a Cyberpunk 2077-re annak megjelenése óta annak frissítéseire és a bugfixekre, továbbá a Phantom Liberty DLC fejlesztésére és marketingjére. Kb. 40 millió dollárt szántak az alapjátékra, és 84-et a DLC-re. Ennek az összegnek a túlnyomó többsége az alapjáték fejlesztésével kapcsolatos kiadásokat jelenti, „amelyek még nem lettek amortizálva”, valamint „a 2022 februárjában megjelenő kurrens-gen frissítés előkészítésével kapcsolatos kiadásokat” is itt könyvelték el, tisztázta a CDP a Gamesindustry-nak.
A CDP jelentése szerint a gyártási kiadások elérték a 275 millió zlotyt (ez kb. 62,8 millió dollár), míg a globális marketingkampány költségei körülbelül 95 millió zlotyt (21 millió dollárt) tettek ki. Ezzel szemben a Kotaku adatai kissé árnyalják a képet, ugyanis szerintük a Cyberpunk 2077 fejlesztése 174 millió dollárt tett ki, a marketing majdnem még egyszer ennyit, 142 milliót. Ahogy az elején írtuk, ez jóval több, mint amit a Daedalic Entertainment kapott az idei év talán legrosszabb játékára (15 millió euró, de ez is kb. 15,88 millió dollár, még a DLC-hez képest is aprópénz).
A Cyberpunk 2077 folytatása (Project Orion kódnév alatt fut) a CDP szerint már a koncepciós fázisban tart, és az észak-amerikai stúdiójuk fejleszti a lengyel fejlesztők támogatásával. Az Anonymous Content nevű független, szórakoztatóipari céggel is összeálltak (Mr Robot, The OA), hogy a Studio Trigger által készített Cyberpunk Edgerunners anime után élőszereplős projekt is szülessen, így a franchise-ot nem fogja figyelmen kívül hagyni a cég, ami eközben a The Witcher első részének remake-jén, továbbá a negyediken is dolgozik.
Szóval rengeteg pénz mozog a játékiparban…
Forrás: Gamesindustry