A svéd központú konglomerátum szinte a világ minden pontján ott van, így sajnos várható volt, hogy hazai érintettség is van az átszervezésekből következő leépítésekben.
A stúdió, amiről szó van, a Zen Studios, és állítólag harminckét alkalmazott kapott elbocsátó, szép üzenetet. Adam Dienes, a stúdió eddigi közösségi menedzsere a LinkedInen közölte, hogy ő is érintett volt a kirúgásokban, így rögtön álláskeresésbe kezdett. A Videogamelayoffs nyomon szokta követi a játékiparban bekövetkező leépítéseket, és a site a Zen Studios közvetlen forrásából tudta meg, hogy egészen pontosan harminckét embert bocsátottak el a stúdiótól, ahol 2021-ben hetvenegyen dolgoztak , így a csapat közel felének mutatták meg az ajtót, miszerint kívül tágasabb.
A 2003-ban Kígyóssy Zsolt által alapított Zen Studios 2020-ban csatlakozott az Embracer Grouphoz, és azon belül is a Saber Interactive alá tartozott a csapat, amelyet sok játék kapcsán ismerhetünk (Pinball FX: 2007, Zen Pinball: 2011, Pinball FX 2: 2012, CastleStorm: 2014, KickBeat: 2014, Pinball FX 3: 2017, Out of Ammo: 2018, Star Wars Pinball: 2019, Williams Pinball: 2019, CastleStorm II: 2020, Operencia: The Stolen Sun: 2021, Circus Electrique: 2022).
A Gamesindustrymegkereste az Embracer Groupot, és tőlük egy szóvivő megismételte a cég korábbi kijelentését, miszerint az átszervezésre vonatkozó program során stúdiókat fognak bezárni, illetve a fejlesztés alatt álló projektek közül több is le lesz állítva. A cég nem nyilatkozik egyes stúdiók kapcsán, és a negyedévenkénti üzleti jelentés során fog csak többet mondani a fejleményekről. A következő ilyen meeting november 16-án lesz, szóval egy hónap múlva fogunk csak hallani arról, hogy hol tart a kisgömböc nagy pukkadásellenes terve.
Az Embracer Group azért folyamodott ehhez, mert a 2 milliárd dolláros megállapodásuk a Savvy Gamesszel (Szaúd-Arábia) nem jött össze, ezért bezárták a Volitiont (Saints Row) és a Campfire Cabalt, továbbá a Crystal Dynamicsnál, a Beamdognál, illetve a Gearbox Publishingnél is történtek kirúgások.
Forrás: Gamesindustry