A Square Enix MMORPG-jén kívül a Japánban és Ázsiában népszerű Line-ot, illetve a Twittert is használta az illető.
A Kobe News írt arról, hogy a zaklató az appokon keresztül 22 üzenetet küldött a hölgynek, hogy újra kapcsolatba tudjon lépni vele, de eközben a régebbi beszélgetéseiket el akarta mondani a családjának is, amit az illető szintén zaklatni kezdett. A Final Fantasy XIV-ben egyszerűen követni tudta a hölgyet, ami egy, már évtizedes hibának nevezhető az MMO-ban: ha feketelistára teszünk valakit (mert nem tetszik, amit a másik felhasználó művel), nem jelenti azt, hogy őt eltávolítjuk a barátaink listájáról, így a tiltott felhasználó látja, mikor vagyunk bejelentkezve, melyik zónában vagyunk, illetve egy üzenőfüzetben hagyhat nekünk üzeneteket (a látogatóink írhatnak nekünk, ha a házunkban járnak).
Igen, nem írtuk el, ÉVTIZEDES problémának neveztük ezt! A játék subredditjén könnyedén találunk olyan posztot, ami 6000-nél is több upvote-ot kapott, így ez egy eléggé régóta fennálló probléma. A zaklatás és a megfigyelés tiltott, és elegendő bizonyítékkal felkereshetjük a játékmestereket (game master, mondhatni moderátor), de mindez csak azért történik, mert ennyi idő után nem tudta, esetleg nem akarta a Square Enix a hiányosságát pótolni, és így időt pazarlunk, amit játékkal is eltölthetnénk.
Már 2021-ben is megkérdezte a PCGamesN Yoshida Naokt, azaz Yoshi-P-t arról, hogy a tiltólistás funkciót esetleg végre áttervezik-e: „Más játékokban láttuk, hogy vannak olyan esetek, amikor [valakinek a blokkolása] végül zaklatássá alakul, mert a barátlisták úgy vannak kialakítva… úgy döntöttünk, hogy a mi barátlistánkat úgy alakítjuk ki, ahogy az jelenleg van, így a másik személynek nehezebb rájönnie, hogy különválnak.” De a másik illető rövid időn belül rájön, hogy mi a stájsz.
De az MMORPG.com-nak adott interjúban azt is olvashatjuk, hogy technológiai akadályok is vannak: „Mivel a játékosok nem láthatják, hogy mi történik a párosítási folyamatokban, talán nehéz megérteni, de mondjuk, hogy feketelistákat alkalmazunk a játékosoknál a párosítási folyamatra. A párosítás sebessége jelentősen lelassul, ha a játékosnak sok ember van a feketelistáján. Szívesen tennék valamit ez ügyben, de nagyra értékelném, ha [a játékosok] megértenék, hogy ez egy sokkal nagyobb vállalkozás, mint amilyennek első látásra tűnik.” Ám egy koreai élő adásban Yoshi-P elmondta, hogy a barátlista méretének növelése mellett tervezik, hogy el is lehessen valakit távolítani onnan.
De ennyi idő kellett arra, hogy rájöjjenek, hogy a régi rendszer borzalmas?
Forrás: PCGamer