Ohashi Osamu, a SEGA második részlegének vezetője a cég weboldalán olvasható interjúban eléggé erős célokat tűzött ki a Sonic franchise számára.
A cél: legyőzni Mariót. Ez az utóbbi három évtizedben sem nagyon jött össze (egy héten jött ki a legutóbb a Sonic Superstars és a Super Mario Bros. Wonder, és egyértelműen az utóbbi volt jobb…), szóval ez nem lesz könnyű feladat a japán cég számára. De ez Ohashit nem nagyon érdekli: szeretné, ha a franchise több műfajba is kitérne, és a csapata eközben egy másik klasszikus IP-t is fel akar támasztani, hogy hasonlóan sikeres legyen…
„A második részleg legjellegzetesebb jellemzője, hogy a SEGA legnagyobb IP-jét, a Sonicot készíti. Bár Japánban nem számít olyan jelentősnek, az amerikai kasszáknál játékból-IP filmként csúcsteljesítményeket ért el. Egyszerűen fogalmazva, szeretnénk Mariót felülmúlni. A Sonic egy olyan játék, amelyet eredetileg azért fejlesztettek ki, hogy versenyre keljen vele, és ezt a célt még mindig nem érte el. A mi célunk az, hogy utolérjük és felülmúljuk Mariót, mert tiszteljük őt. Azt akarom, hogy az emberek az egész világon játszanak vele (beleértve Japánt is) mint Marióval, és azt akarom, hogy a film is nagyobb siker legyen. Szeretném, ha a Universal Studios Japan létrehozna egy „Sonic-zónát” is. Ez a célunk azok számára, akik szeretik Sonicot.
A Sonic egy akciójáték, de ha folyamatosan ugyanazokat a játékokat készítjük, az emberek sokáig nem fognak tudni játszani vele. A mi feladatunk az, hogy bővítsük a franchise-ban rejlő lehetőségeket, miközben kihívást jelentünk a különböző játékműfajok számára. Olyan műfajokban kell játékokat készítenünk, amelyek minden IP-hez illenek, nem csak a Sonichoz. Ezért az egyik jellemzője, hogy mindenféle műfajt kipróbálhatsz, például sport, akció és szimulációs RPG.
A második részleg másik fontos küldetése a „legendás IP-stratégia”, amely a múltban sikeres IP-ket elevenít fel. Megteremtjük a „második Sonicot”, kihasználva azt a know-how-t, amely a Sonicot világszerte sikeressé tette. Természetesen meg akarjuk erősíteni az IP-t, de egy olyan csapatot is szeretnénk létrehozni, amely képes a Sonicot követő világsikerű címek tömeges gyártására. Szeretném azt a know-how-t (ami világszerte slágerré tette) reprodukálható keretbe foglalni, és más karaktereket is világszerte használható IP-kké fejleszteni,” nyilatkozta Ohashi.
Sok szerencsét…
Forrás: WCCFTech