Az Alan Wake 2 fejlesztői elárulták, hogy a fejlesztés során egy váratlan eszközt használtak a játék történetének ellenőrzésére.
Az Alan Wake 2 fejlesztői a rajongói wikit használták, hogy a cselekmény megírása közben nyomon kövessék a történet egyes részleteit. Az ilyen eszközök használata elsőre meglepőnek tűnhet néhány játékos számára. Ám az AW2 története összetett. Több rajongó is játszott az Alan Wake 1-gyel a folytatás előtt. Így fontos, hogy a legapróbb tényeket is pontosan tartsák, hogy ne okozzanak csalódást a franchise legkeményebb rajongóinak.
Az Alan Wake 2 a múlt hónapban jelent meg, és a legtöbb helyről pozitív kritikákat kapott, a játék történetét és hangulatát pedig a leginkább dicsérték.
Tekintve, hogy az AW2 története ugyanabban az univerzumban játszódik, mint a Control és az első játék, az íróknak sok apró részletet kellett megjegyezniük.
Most az Alan Wake 2 társrendezői, Sam Lake és Kyle Rowley a Friends Per Second Podcastnek adott interjúban többet elárultak arról, hogyan emlékeztek az Alan Wake 1 történetének részleteire. A videó körülbelül 1:47:10-nél a műsor házigazdája megkérdezte a duót, hogyan tartották meg az összes utalást és visszautalást. Ezután Sam Lake megköszönte a közösségnek, és bevallotta, hogy voltak olyan homályos részletek, amelyekre még az írók sem emlékeztek. Ezért a csapat a rajongói wikiket használta fel, hogy felfrissítse a memóriájukat. Lake szerint: „Bevallom, bízom ezekben az emberekben (a rajongókban). Arra fogok gondolni, hogy >>mondtunk valamit erről az eredeti Alan Wake-ben, de az életemért sem emlékszem a részletekre.<<„
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Remedy csapata ne fordított volna jelentős energiát arra, hogy a történetet egyenesben tartsa. Lake és Rowley elmondták, hogy a Remedy-nél egy narratív és egy írói csapat is dolgozott a játékon. Belső dokumentációval próbálták nyomon követni a történet minden egyes aspektusát.
Az AW2 narratívájának összetettsége és a fejlesztés során bekövetkezett számos cselekménybeli változás miatt azonban egyes aspektusokra jelentősen nehéz lehetett emlékezni.
Saga Anderson és a párhuzamos dimenziók esete az Alan Wake 2-ben
Saga Anderson FBI-ügynök Bright Fallsba érkezik, hogy Robert Nightingale különleges ügynök meggyilkolása ügyében nyomozzon. Ezután ott találja magát, ahol ugyanazok a titokzatos erők tartják fogva, amelyek Alan Wake-et is. Sok rajongó számára Anderson vadonatúj karakterként jelenik meg, de valójában már a Remedy előző játékában is feltűnt már.
Volt egy élőszereplős easter egg a Quantum Breakben Alan Wake: Return címmel. Ebben két FBI-ügynök érkezik Bright Fallsba, hogy egy gyilkosság ügyében nyomozzanak. Alan Wake a gyilkosság gyanúsítottja.
A játék rendezője, Sam Lake kölcsönzi a képmását Alex Casey FBI-ügynöknek, aki később meghal, és Andersonra hagyja, hogy megtalálja a gyilkosát.
Csakhogy Andersont „erősen újragondolták” az Alan Wake 2 számára. Olyannyira, hogy a korábbi finn színésznő, a Holtszél című Netflix-sorozatban is feltűnt Malla Malmivaara helyett az angol Melanie Liburd alakítja a karaktert, ami – a szereplő bőrszínének megváltoztatásán túl – az egész karakter megjelenésére és viselkedésére is hatással volt. Ugyanakkor mégsem tekinthetjük Andersont egy teljesen új karakternek. A hasonlóságok túl nagyok ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk őket. A változtatást kiszúró Reddit-poszt alatt egészen elmés beszélgetés bontakozott ki arról, hogy vajon miért változott meg Anderson külleme? Illetve, hogy vajon mi a szimbolikus jelentősége a karakternek – ami minden Sam Lake-játék esetében jogos kérdés.