Az ottani korhatár-besorolásért felelős bizottság lényegében elárulta a még be sem jelentett Silent Hill-játék történetét.
Már tavaly decemberben kiszivárgott a Silent Hill: The Short Message, és most az ausztrál bizottság éves jelentésében felbukkant ismét a Konami feleslegesen titkolt projektje, ugyanis rengeteg információt tudtunk meg. Előre szólunk, hogy spoilerekről van szó, de lefordítva közöljük a bizottság írását:
„Erős öngyilkossági témák, horrorisztikus erőszak és durva nyelvezet: egy felfedezésen alapuló pszichológiai horrorjáték, amelyben a játékosok egy modern kori Németországban található, The Villa nevű lakóházban lévő karaktereket irányítanak. A játékos egy fiatal nő, Anita szerepét ölti magára, akinek első személyű játékmenetben kell felfedeznie a villát, hogy nyomokat gyűjtsön és kiderítse, mi történt a barátjával. Anita egy fürdőszobai környezetet fedez fel, amelyben egy véres vízzel teli fürdőkád, vérrel fröcskölt csempék és egy borotvapenge található a véres mosdókagylón. A borotvapengét megvizsgálva Anita egy visszaemlékezést él át.
Az első személyű nézőpontból ábrázolt jelenetben egy hang azt kiabálja: „Ez mind a te hibád! Rossz dolgok történnek miattad!”, és egy borotvát tartó kéz lép a képbe. A karakter bal karja belép a képbe, a csuklóján vízszintes hegek láthatóak. A jelenet fekete képernyőre vált, mielőtt a borotva érintkezne a karakter csuklójával. A következő felvételen a karakter bal karja látható, régi és friss hegekkel. A harmadik és első személyű felvételek keverékével ábrázolt jelenetben a játékos karaktere az épület tetejének szélén áll, és lenéz. Utalnak arra, hogy Maya öngyilkos lett, amikor leugrott a tető párkányáról. A játékos karakter kétségbeesett lelkiállapotban azon töpreng, hogy soha nem fog Mayához hasonlítani. A háttérben anyja bántalmazó tirádáinak visszhangja hallatszik, miközben Anita ugrásra készül, és azt mondja: „Talán olyan lehetek, mint ő…”.
Egy belső nézetes jelenetben a lábát a párkány szélének közelében látjuk, majd egy harmadik személyű felvételen lelép, és zuhanni kezd. A játék során az önkárosítást és öngyilkosságot ábrázoló vágóképeket fekete képernyők követik, amelyeken fehér szöveggel arra biztatják a játékosokat, hogy keressenek kezelést és segítséget, ha az önkárosítás és az öngyilkosság, veszélye fenyegeti őket, és nyújtsanak támogatást, ha látják, hogy a környezetükben lévő emberek ezzel küzdenek. A testület véleménye szerint a játékban az öngyilkosság és az önkárosítás ábrázolása a mentális egészséggel kapcsolatos kérdéseket feltáró diskurzus tágabb kontextusában történik, amely arra ösztönzi a játékosokat, hogy keressenek segítséget, vagy nyújtsanak támogatást a rászorulóknak. Így az ábrázolások hatása nem haladja meg az erős hatást, és az MA 15+ besoroláson belül is elfogadható,” írja a bizottság.
Durva, hogy ennyi kiszivárgott már.
Forrás: Gematsu