A felettébb érthetetlen állapotban kiadott, és többnyire feleslegesnek tűnő PlayStation Portal lassan a belsőségeivel kapcsolatban is mindent megmutat magáról.
A platformot (még ennek is nehezen lehet hívni, mert jelen állapotában nem több egy kijelzővel megfejelt DualSense kontrollernél, amit csak Remote Playre használhatunk…) már több mint egy hete, hogy piacra dobta a Sony. Mivel nyílt forráskódú szoftverlicenszről van szó, az 1.00, az 1.01 és a 2.0.0 verziószámú operációs rendszer-kód forráskódját a „kék” cég közzétette. Ezzel lehetőség lesz moddolni a rendszert, és a kódból meg lehet tudni, hogy a PlayStation Portal processzora pontosan milyen is lehet.
A Twitteren @emuonpsp arról írt, hogy a PlayStation Portalban található processzor a Snapdragon 680-as. Ez viszont szembe megy a múlt heti hardveres szétbontós videóbal, amiből inkább a Snapdragon 662-re következtethettünk. Lehet, hogy a firmware tévesen tünteti fel a komponenset, de a memóriatípusból utalva inkább a 680-as verzió tűnik a megfelelő processzornak, ugyanis a hardverben LPDDR4X RAM van 4266 megahertzes órajellel. A Snapdragon 662-es esetében ez nem lenne támogatott.
A processzor a TSMC 6 nanométeres folyamatával jött létre, szóval nem teljesen modern technológiáról van szó, igaz, ezt 2021-ben jelentette be a Qualcomm, így nem egy őskori processzor található a PlayStation Portalban. 4+4 magos megoldás (2,4 GHz-s Kryo 265 Gold – Cortex-A73 + 1,9 GHz-s Kyo 265 Silver – Cortex-A53), és ehhez elvileg egy 1114 MHz-s Adreno 610 GPU társulhat, ha a Wikipedia táblázata nem téved. Lehet, hogy egyedi a chip a gépben (nincs benne mondjuk GPU), de ebből ki lehet következtetni, hogy 2021-es technológia lapul a PlayStation Portalban.
Ennyivel lehetőség lenne a felhőből is futtatni a játékokat (PlayStation Plus Extra/Premium-előfizetéssel), és a Sony már nyíltan kijelentette, hogy technológiailag ennek nem lenne akadálya a PlayStation Portalon. Mégsem így dobta a Sony piacra a kütyüt. Na, ezt már meg sem próbáljuk megfejteni.
Forrás: WCCFTech