Hihetetlen, hogy mennyire nem akarnak a múltból látni eddig nem ismert részleteket…
Ha egy játék több mint húsz éve jelent meg, akkor arról talán nyugodtan lehetne pár fejlesztési titkot, anekdotát megosztani, esetleg felvételeket mutatni a közösségi felületeken. De a Take-Two és a Rockstar North egyszerűen nem hajlandó erre. Obbe Vermeij volt korábban a Rockstar North technikai igazgatója (a LinkedIn profilja szerint 1995-től 2009-ig töltötte be ezt a posztot, így a Grand Theft Auto III-on, a Vice City-n, a San Andreason, illetve a IV-en is dolgozott), és tőle tudtuk meg, hogy a Grand Theft Auto III furcsa easter eggje a hold mesterlövész-puskával történő lelőhetőségéről két művész közötti vita miatt maradt ott az akkor abszolút forradalminak ható (és a franchise sikereinek alapköveit lerakó) játékban.
Vermeij egy blogot indított, amelyben a négy kérdéses Grand Theft Auto fejlesztéséről osztott volna meg kulisszatitkokat (illetve a Rockstar Northnál eltöltött idejéről is írt volna egyet s mást), így például azt is hallottuk tőle, hogy a Grand Theft Auto III-nak rövid ideig deathmatch módja is volt… de jött egy email a korábbi munkahelyéről, és azt írta, hogy nem hitte volna, hogy bárkit is zavarna, ha 20 éves játékokról írna, de úgy tűnik, hogy tévedett, mert állítólag rombolna a Rockstar rejtélyességét… így csak a búcsúposzt maradt fenn, és minden mást lemószerolt.
Sajnos ez nem az első eset. Tavaly Mike Dailly, aki a stúdió egyik alapító tagja volt, megosztott pár prototípus videót a YouTube-on, amik el lettek távolítva a szerzői jogi követelések miatt. Ő is frusztrált volt, és úgy érezte, valamilyen tulajdonjoggal neki is rendelkeznie kell. Válaszolt is a Twitteren Vermeijnek, és szerinte semmi komolyan offenzív nem lett megosztva a blogon. Ő is sajnálja, hogy ez a faramuci helyzet kialakult.
Elképesztő, hogy ennyire nem lehet semmit sem megosztani a játékokból, és még azok modjait is két lábbal rúgja le az internetről a Take-Two…
Forrás: PCGamer