Sokat költ a Game Passra a Microsoft; eközben a mobilra veti a szemét

A Microsoft előfizetéses szolgáltatásával kapcsolatban jelenleg nincsen terv, hogy a két rivális platformon is felbukkanjon.

 

Régebben ugye azt mondta Tim Stuart, az Xbox pénzügyi főnöke, hogy a Game Passt minden, játékra képes kijelzőre el akarják juttatni. A főnöke, Phil Spencer szerint hátrább az agarakkal: az Xbox-vezér a Windows Centralnak adott interjújában ennél visszafogottabban nyilatkozott az Xbox Game Pass jövőjéről: „Azzal kezdeném, hogy nem tervezzük a Game Pass PlayStation vagy Nintendo platformokra való átvitelét. Ez nem szerepel a terveink között. Arra szeretnék koncentrálni, hogy hogyan tudunk továbbra is innovatívak maradni azoknak, akik elkötelezték magukat az [Xbox] hardverplatformunk mellett, és miképp biztosíthatjuk, hogy továbbra is jól érezzék magukat a befektetésükkel abba, amit mi építettünk.”

Spencer hozzátette, hogy évente több mint 1 milliárd dollárt (!!!) költ a Microsoft arra, hogy a külsős, third-party játékokat elérhessük a Game Passon, de ennek ellenére is profitot terlem a szolgáltatás, és így a rétegjátékoknak (Grounded, Pentiment) is lehetőséget biztosíthat, és így az Activision Blizzard King régebbi játékainak is remény adódhat, hogy az előfizetők elérést szerezzenek. Az Xbox Series eladásai nem haladnak valami jól, és Spencer úgy beszél, hogy ne tűnjön úgy, hogy a Microsoftot nem érdekli a hardver, mert az innovatív funkciók megkülönböztetik szerinte az Xboxot a többiektől, és az új hardvereknek, szolgáltatásoknak és még az achievementeknek is van fejlesztési menetrendjük. Handheld PC-vel nem terveznek, és ő is inkább a jelenlegi kínálatot támogatná (Valve Steam Deck, Asus ROG Ally, Lenovo Legion Go).

Mi a helyzet a régebbi, klasszikus franchise-okkal? Régebben a StarCraftot és a King’s Questet említette, most pedig a Banjo-Kazooie-t hozta fel az interjúban: „Szeretném, ha a rajongóink és az ügyfeleink tudnák, hogy nem csak azért hozok fel játékokat, hogy a végtelenségig ugrassam őket. Az emberek látták, hogyan utaltunk a múltban a dolgokra. Később általában valamilyen módon egyeztetjük ezeket a célzásokat. Nem szoktam félrevezetni az embereket. Lehet, hogy nem abban az ütemezésben történik, amit az emberek szeretnének, de általában, amikor utalok valamire, akkor valami alakul.”

Spencer kinn volt Sao Pauloban is a Comic Con Experience-en, ahol a Bloomberggel beszélgetett el arról, hogy a Microsoft számára a mobil is fontos, és erre komoly stratégiája van a redmondi techóriásnak: „Ez a stratégiánk fontos része, és ma már aktívan dolgozunk rajta, nemcsak egyedül, hanem más partnerekkel is beszélgetünk, akik szintén szeretnének több választási lehetőséget látni a telefonon történő monetizációra. Beszéltünk a választási lehetőségről, és ma a mobiltelefonokon ilyesmi nincs. Ahhoz, hogy az Xbox ne csak ma, hanem a következő 10-20 évben is releváns legyen, sok képernyőn kell erősnek lennünk.” És ez nem több éven belül fog megvalósulni, hanem jóval hamarabb! Korábban Tom Warren a The Verge-től azt mondta, hogy már 2024-ben elindulhat az „Xbox-bót”…

Az egyik partner nagy eséllyel az Epic Games lesz, hiszen az Apple és a Google elen is küzdenek, hogy ne csak a saját app store-jukból lehessen hozzáférni a játékokhoz, és hogy ne legyen 30%-os haszonkulcsuk minden tranzakción. A Microsoft régebben nyíltan kiállt Tim Sweeney cége mellett, így teljesen logikus, ha a két vállalat összeáll (pláne, mert Sweeney már régóta elásta a csatabárdot, mert régebben kissé összerúgták a port).

Az Apple a 3., a Google pedig a 6. helyen áll jövedelmileg a játékipari cégek között pusztán a 30%-os mobilos haszonkulcsuk jóvoltából (előbbi az Apple Arcade-del VAN, utóbbi pedig a Google Stadiával VOLT jelen közvetlenül). A mobilos szegmens jóval gyorsabban fejődik a PC/konzol párosnál, így nem csoda, hogy a Sony is be akar lépni erre a térre. A Microsoft pedig a Candy Crushra, a Call of Duty Mobile-ra, vagy a Diablo Immortalra is számíthat az Activision Blizzard King megszerzésével, és ha átugorják a 30%-os profitot az Apple és a Google irányába, sokkal nagyobbat szakíthat a játékokkal a cég…

Szóval igen, a cég elég erősen tervezgeti a jövőt.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)