Csakhogy most annyit kérnek a dél-amerikai országban a kisebb Xboxért, hogy többet kell érte fizetni mint a PlayStation 5-ért!?
Egy brazil publikáció, a FlowGames is interjút készített Phil Spencerrel, ahol azzal védi az áremelést, hogy három éven keresztül változatlan áron értékesítették az Xbox termékeit, ami minimalizálta a profitot, és így nem volt „fenntartható”. Az persze lényegtelen, hogy arrafelé egy raklap adó miatt a modernebb hardverekért eszetlenül sokat kell leszurkolni, és ezért Brazília egyfajta kalóz-fellegvárként híresült el már az 1990-es években. Magyarul: túl drága volt a hardver (kivéve, ha helyileg gyártották), és emiatt még a PS2 is sikeres volt a 2010-es évek során.
De konkretizáljuk az áremelés mértékét: 2649 brazil reálról 3599-re emelték az Xbox Series S árát. Ez 35%-os áremelés (mi ilyesmit legutóbb a PlayStation Plus szeptemberben megejtett drágulásánál tapasztaltunk mindhárom szint éves előfizetési díjában…). Forintban 187 ezerről 254 ezerre tolták fel a készülék árát. Úgyhogy majdnem kétszer annyit kértek el érte ALAPBÓL ott, most pedig már két és félszeres összeget kell Brazíliában fizetni érte! Csakhogy a PlayStation 5-öt kevesebbért is meg lehet kapni ott. Ezzel a Microsoft konzolja kevésbé tűnik kedvező ajánlatnak…
Spencer szerint a helyi piacokat nem lehet közvetlenül összehasonlítani az eltérő kormányzati döntések, a fogyasztói bázis és a piaci versenyképesség miatt. (Épp ezért tűnik nevetségesnek az ekkora mértékű áremelés, Phil!) Szerinte az Xbox Series áremelése nem hatott a cég profitmargójának, és „a világon a legkisebb” is lehet, majd azt mondta, hogy a Microsoft stratégiája a hosszabb távra szól, nem az anyagi haszonra: „És még a mostani, emelés utáni árral is ez számunkra – a[z Xbox] Series S [brazíliai] eladásaiból láthatóan – valószínűleg a legkisebb árrés a világon, amit kapunk, a bevételből, amit sikerült elérnünk. Számomra az a legfontosabb, hogy az árképzés olyan módon történjen, amely hosszú távon életképessé tesz minket itt. Meg kell győződnöm arról, hogy az itteni fogyasztókkal szembeni elkötelezettségem a jó üzlet működtetése,” mondta Spencer, aki „tiszteli” az ottani fogyasztókat.
Ez kb. olyan tisztelet mint az itteni mindenféle „védelem”…
Forrás: WCCFTech